Nakon online igrice „Plavi kit“ u svetu se širi novi trend među najmlađima. Reč je o igri izazova „Momo“. Prema pisanju svetskih medija, igrica počinje tako što korisnike izazivaju da kontaktiraju „Momo“, žensku animiranu osobu stravičnog lika, za koju se smatra da je napravljena po uzoru na horor lutku japanskog umetnika Midorija Hajašija. „Momo“ se pojavila na Facebooku, ali se sada širi putem Whatsappa.
Navodi se da igra funkcioniše slično kako se govorilo i o Plavom kitu. U igri postoje izazovi koji se zadaju deci, koristeći lične informacije koje poseduju o njima ucenjuju ih da izvrše svaki izazov. Ukoliko dete odbije zadatak uznemiravaju ga sa pretnjama i neprimerenim fotografijama. Dete dobija poruke u kojima mu se preti smrću.
Prema mišljenju stručnjaka, najbitnije je da roditelji ostvaruju što bolju komunikaciju sa decom kako ne bi došlo do ovakvih situacija i kako bi roditelji u svakom trenutku mogli znati šta njihovo dete radi na internetu i sa kim komunicira.
Jedna od pretpostavki jeste da se takve igre kreiraju kako bi se ispitalo interesovanje dece i šta je to što im najviše privlači pažnju.
Smatra da su glavna meta ona deca koja imaju najniži nivo kontrole od strane roditelja i koja više vremena provode na društvenim mrežama za igrice i na aplikacijama tog tipa. Narušen odnos između deteta i roditelja otvara vrata svim opasnostima na internetu.
Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu do sada nije imao prijave u vezi sa igrom „Momo“, ukoliko vaše dete dobije poruku sličnog sadržaja, sačuvajte screen shot ekrana i kontaktirajte nas.