U zavisnosti na kojoj društvenoj mreži se javlja problem, kliknuti na ikonicu u nastavku stranice. 

NACIONALNI KONTAKT
CENTAR ZA BEZBEDNOST
DECE NA INTERNETU

PRIJAVI PROBLEM

POŠALJI E-MAIL

bit@mtt.gov.rs

NACIONALNI KONTAKT
CENTAR ZA BEZBEDNOST
DECE NA INTERNETU

PRIJAVI PROBLEM

POŠALJI E-MAIL

bit@mtt.gov.rs

Imamo problem na: Mail-u

Da biste napravili Instagram nalog iz aplikacije:
1. Preuzmite aplikaciju Instagram za iOS iz prodavnice App Store, za Android iz Google Play prodavnice, a za Windows Phone iz Windows Phone prodavnice.

2. Kad instalirate aplikaciju, dodirnite da biste je otvorili.

3. Dodirnite Sign Up With Email or Phone Number (Registrujte se pomoću e-adrese ili broja telefona), a zatim unesite e-adresu ili broj telefona (što zahteva kôd za potvrdu) i dodirnite Next (Dalje). Možete da dodirnete i Log in with Facebook (Prijavite se preko Facebook-a) da biste se registrovali preko Facebook naloga.

4. Ako se registrujete pomoću e-adrese ili broja telefona, napravite korisničko ime i lozinku, popunite informacije na profilu, a zatim dodirnite Done (Gotovo). Ako se registrujete preko Facebook-a, od vas će biti zatraženo da se prijavite na svoj Facebook nalog ako ste trenutno odjavljeni.

Da biste napravili Instagram nalog na računaru:
1. Idite na lokaciju instagram.com.

2. Unesite e-adresu, napravite korisničko ime i lozinku ili kliknite na Log in with Facebook (Prijavite se preko Facebook-a) da biste se prijavili preko Facebook naloga.

3. Ako se registrujete preko e-adrese, kliknite na Sign up (Registrujte se). Ako se registrujete preko Facebook-a, od vas će biti zatraženo da se prijavite na svoj Facebook nalog ako ste trenutno odjavljeni. Ako se registrujete preko e-adrese, obavezno unesite ispravnu e-adresu i odaberite e-adresu kojoj samo vi možete da pristupite. Ako se odjavite i zaboravite lozinku, potreban vam je pristup e-adresi da biste se vratili na svoj nalog na Instagram-u.

Evo nekoliko saveta kako da vaš nalog na Instagram-u bude bezbedan:

1. Izaberite jaku lozinku. Koristite kombinaciju najmanje šest brojeva, slova i znakova interpunkcije. Lozinka bi trebalo da se razlikuje od drugih lozinki koje koristite na drugim mestima na internetu.

2. Redovno menjajte svoju lozinku, pogotovo ako vidite poruku od Instagrama-a. Ako Instagram otkrije da je vaša lozinka možda bila ukradena, promena lozinke na Instagram-u i drugim vašim nalozima pomoćiće vam da se spreči hakovanje u budućnosti.

3. Nikad ne dajte svoju lozinku nikome

4. Uključite dvostruku autentifikaciju za dodatnu sigurnost računa.

5. Proverite da li je vaš e-mail nalog siguran. Svako ko može da pročita vašu e-poruku može verovatno i da pristupi tvom Instagram nalogu. Promenite lozinke za sve e-mail naloge koje koristite i uverite se da nijedna nije ista.

6. Odjavite se sa Instagram-a kada koristite računar ili telefon koji delite sa drugim ljudima. Nemojte da koristite polje "Zapamti me" kada se prijavljujete sa javnog računara.

Kako zaključati profil na Instagramu?
1. Potrebno je odete na Podešavanja (Settings) u svojoj mobilnoj aplikaciji. Pratite korake na slici.

Sada samo prevucite klizač. I to bi bilo to. Profil je zaključan.

Hakovani nalozi

Saznajte šta da uradite ako primetite sumnjivu aktivnost na svom nalogu:

Ako neko na vaš nalog ostavlja komentare ili deli stvari koje niste vi objavili, vaša lozinka je verovatno ugrožena.

Da biste obezbedili svoj nalog:

 Promenite lozinku ili pošaljite sebi e-poruku za resetovanje lozinke
 Onemogućite pristup svim sumnjivim aplikacijama trećih strana

Ako i dalje možete da se prijavite na Instagram nalog

Ako mislite da je vaš nalog hakovan, a i dalje možete da se prijavite, evo nekoliko stvari koje možete da uradite da bi vaš nalog ostao bezbedan:

 Promenite lozinku ili pošaljite sebi e-poruku za resetovanje lozinke
 Onemogućite pristup svim sumnjivim aplikacijama trećih strana
 Uključite dvostruku potvrdu identiteta radi dodatne bezbednosti

Ako ne možete da se prijavite na Instagram nalog

Ako ne možete da pristupite nalogu, možda možete da preuzmete dodatnu pomoć putem aplikacije Instagram:
1. Otvorite aplikaciju Instagram na mobilnom uređaju
2. Na ekranu za prijavljivanje dodirnite Get help signing in (Zatražite pomoć oko prijavljivanja) ispod Log In (Prijavite se)
3. Za više opcija:
Na Android uređaju:
1. Dodirnite Use Username or Email (Koristite korisničko ime ili e-adresu), a zatim unesite korisničko ime ili e-adresu. Saznajte više o tome šta možete da uradite ako ne znate korisničko ime.
2. Dodirnite u gornjem desnom uglu.
3. Dodirnite Potrebno vam je još pomoći?, a zatim pratite uputstva na ekranu. iOS uređajima:
1. Unesite korisničko ime ili e-adresu. Saznajte više o tome šta možete da uradite ako ne znate korisničko ime.
2. Dodirnite Potrebno vam je još pomoći? ispod Pošalji vezu za prijavljivanje, a zatim pratite uputstva na ekranu

Lažni nalozi na Instagramu

Instagram ozbiljno shvata bezbednost. Ako je neko napravio Instagram nalog pretvarajući se da ste vi, možete nam to prijaviti. Obavezno nam pošaljite sve potrebne informacije, uključujući fotografiju zvaničnog identifikacionog dokumenta.

Ovako možete pravilno prijaviti lažni profil na Instagram-u:

1. Idete na profil koji želite da prijavite kao lažan i u gornjem desnom uglu kliknete na tri tačkice

2. Otvoriće vam se novi pop-ap prozor vi kliknite na REPORT,

3. Kada ste kliknuli na REPORT dobićete pitanje od Instagram-a „Why are you reporting this account?“,(zašto želite da prijavite ovaj profil?) Vi kliknite na opciju „I belive this account violates Instagram community guidelines“,Verujem da ovaj profil krši pravila Instagram zajednice“.

4. Sada kada se otvorio padajući meni vi izaberite REPORT ACCOUNT.

5. Sada imate opcije da izaberete zbog čega želite da prijavite ovaj profil. Izaberite “This profile is pretending to be someone else” “Ovaj profil se pretvara da je neko drugi”

6. Sada imate tri opcije.
1) ukoliko je ovo neko ko se prestavlja kao Vi, kliknite na opciju ME
2) ako je to neko koga vi lično poznajete, kliknite na SOMEONE I KNOW
3) ili neka poznata ličnost, kliknite na A CELEBRITY OR PUBLIC FIGURE

7. U ovo polje unesite ime žrtve, ime profila vašeg prijatelja ili poznanika i kliknite na SUBMIT.

Ovim koracima ste uspešno prijavili lažni profil, protiv koga će Instagram preuzeti sankcije.

1. Izaberite jaku šifru

Mnogi od nas koriste nebezbedne šifre ili šifre koje je lako pogoditi.  Šifre kao što je ime našeg
grada, kućnog ljubimca, člana porodice ili datum rođenja može svako da pogodi. Izbegavajte
takve situacije i koristite uvek kombinaciju brojeva i slova i drugih znakova.

2. Podešavanja privatnosti

Ovde možete da podesite ko može da vam vidi profil i ko može da vam salje zahteve za
prijateljstvo. Idete na Podešavanja (Settings) – Privatnost (Privacy). Kada želite nešto da
izmenite, idete na desnu stranu ekrana i kliknete na Izmeni (Edit), zatim promenite i
podešavanja i idete na Zatvori (Close).

3. Proverite da li jos neko nije ulogovan na vaš nalog

Idite na Podešavanje naloga – Bezbednost – Gde ste prijavljeni (Privacy settings – Security –
Where You're Logged In), da vidite sa kojih ste uređaja sve ulogovani na svoj nalog.

Tu možete videti spisak svih svojih aktivnih sesija. Proverite da li vam je svaki uređaj poznat.
Ako nije, izlogujte se, to jest kliknite na Završi aktivnost – End activity.

4. Uključite obaveštenja kada se neko uloguje u nalog

5. Proverite na koje sve elektronske adrese je povezan Fejsbuk nalog

Svaki nalog je povezan sa nalogom e-pošte, na koji će stići šifra u slučaju da smo je
zaboravili ili bilo koje drugo obaveštenje. Stoga je bitno da proverite na koje sve naloge
elektronske pošte je povezan vaš Fejsbuk nalog. To radite tako što odete u Podešavanja
naloga – Opšte (Account settings – General) i kliknete na Izmeni ili Edit.

Lažni profili na facebooku

http://jakasifra.blogspot.com/2011/11/kako-da-prijavite-lazan-facebook-profil.html
Gotovo svake nedelje javi nam se neko I progovori o problem lažnih profila na društvenim
mrežama, prvenstveno na Facebooku. Donosimo Vam u nastavku način na koji možete
samostalno prijaviti lažni profil na Facebooku.
Korak 1 – Idite na profil osobe koju želite da prijavite
Korak 2 – Kliknite na tri tačke u desnom uglu naslovne fotografije, pa izaberite prijavi (eng.
report).

Korak 3 – pod "Pomozite nam da shvatimo šta se događa" kliknite na "Prijavi ovaj profil" i
"Nastavi"
Korak 4 –  kliknite na "To je lažni profil" i "Nastavi"

Korak 5 – kliknite na Ostalo…, pa Nastavi
Korak 6 – pod Šta vi možete učiniti kliknite na Pošalji Facebooku na pregled
Korak 7 – nakon potvrde slanja Facebooku kliknite na Gotovo
Ukoliko se neko lažno predstavlja kao vi, zamolite vaše prijatelje da i oni prijave taj profil.

5 saveta kako prepoznati lažan Facebook profil

http://web-saveti.com/5-saveta-kako-prepoznati-lazan-facebook-profil/

Prema nekim procenama od 1,4 milijarde Facebook korisnika čak 20-30% čine lažni profili.

Većina njih su napravljeni kako bi širili spam i viruse. Ovde Vam dajemo 5 saveta kako možete proveriti da li su neki profili lažni.

Proverite fotografije

Ovo je najbrži i najprecizniji način da proverite nečiji profil. Preuzmite profilnu fotografiju sa naloga za koji mislite da je lažan, otvorite početnu stranicu Google-a i kliknite na “images” odnosno “slike” u gornjem desnom uglu.

Kada se otvori nova stranica, kliknite na ikonicu fotoaparata u desnom delu pretraživača.
Dobićete mogućnost da ubacite ”url” fotografije ili uploadujete fotografiju sa vašeg računara.

Ubacite preuzetu fotografiju i dobićete izvor te fotografije, odnosno mogućnost da proverite da li je preuzeta sa nekog od sajtova.

Broj fotografija na nalogu

Većina lažnih naloga imaju samo jednu fotografiju. Prema nekim istraživanja više od dve trećine
osoba koje otvaraju lažne profile postave samo jednu fotografiju.

Proverite Timeline

Kada posetite lažni profil, njihov tajmlan često nema nikakav sadržaj ili su tu samo informacije o
profilnoj i cover fotografiji.

Većina lažnih fejsbuk profila su ženski

Istraživanja su pokazala da većina fake profila koji postoje na Facebooku su ženski, često sa
provokativnom fotografijom ili imenom.

Proverite prijatelje

U slučaju da osoba koja vas je dodala za prijatelja preko facebook-a, nema nijednu zajedničku
crtu sa vama, verovatno se radi o lažnom nalogu. Proverite koje zajedničke prijatelje, lajkove,
grupe imate kako bi došli do dodatnih informacija.

1. Moj Facebook nalog je hakovan!
 Molimo vas da sledite sledeće korake

 http://www.facebook.com/help/hacked

 Kada dobijete pristup svom nalogu, promenite lozinku i postarajte se da su
sigurnosna podešavanja bezbedna

http://www.facebook.com/help/keepingsecure

 

RAČUNAR

Pre nego što počnete: Ograničeni režim funkcioniše na nivou pregledača ili uređaja, pa je potrebno da ga uključite u svakom pregledaču koji koristite na računaru. Ako pregledač podržava više profila, potrebno je da ga aktivirate za vaki profil. Možete da zaključate ograničeni režim ako želite da bude aktivan za sve korisnike ovog pregledača.

Uključivanje i isključivanje ograničenog režima

1. Prijavite se na YouTube nalog.
2. Idite do dna bilo koje YouTube stranice i kliknite na padajući meni
Ograničeni režim.
3. Izaberite vrednost Uključen ili Isključen.
4. Kliknite na Sačuvaj.

Aktiviran ograničeni režim ostaje aktivan bez obzira na to da li ste prijavljeni (ili da li se druga osoba prijavila na drugi YouTube nalog). Odjavite se sa naloga sa kojeg je aktiviran ograničeni režim, tako da drugi korisnici računara ne mogu da izmene podešavanje.

Zaključavanje i otključavanje ograničenog režima

Zaključavanje ograničenog režima

1. Prijavite se na YouTube nalog.
2. Idite do dna bilo koje YouTube stranice i kliknite na padajući meni
Ograničeni režim.
3. Izaberite opciju Zaključaj ograničeni režim u ovom pregledaču
4. Kada bude zatraženo, unesite lozinku za nalog.

Otključavanje ograničenog režima

1. Prijavite se na YouTube nalog.
2. Idite do dna bilo koje YouTube stranice i kliknite na Otključaj ograničeni
režim u ovom pregledaču.
3. Unesite korisničko ime i lozinku kada bude zatraženo.
4. Idite do dna stranice i izaberite vrednost Isključen.
5. Kliknite na Sačuvaj.

Ograničeni režim ne može da se deaktivira?
Ako ste uneli korisničko ime i lozinku, a ograničeni režim je i dalje aktivan, zatražite pomoć od administratora sistema

ANDROID

Aplikacija za Android
1. Prijavite se na nalog.
2. U gornjem desnom uglu dodirnite meni .
3. Izaberite Podešavanja > Opšte.
4. Uključite ili isključite Ograničeni režim.

Sajt za mobilne uređaje
1. Prijavite se na nalog.
2. U gornjem desnom uglu dodirnite meni .
3. Dodirnite Podešavanja.
4. Dodirnite Ograničeni režim da biste ga uključili ili isključili. Android TV

Napomena: Ovom radnjom se upravlja ograničenim režimom samo u Android TV-u.
1. Prijavite se na nalog.
2. Na početnom ekranu idite do reda Aplikacije.
3. Izaberite YouTube.
4. Idite nadole i izaberite Podešavanja.
5. Izaberite Ograničeni režim ili Bezbedni režim.
6. Izaberite Omogućeno ili Onemogućeno.

Aktiviran ograničeni režim ostaje aktivan bez obzira na to da li ste prijavljeni (ili da li se druga osoba prijavila na drugi YouTube nalog). Odjavite se sa naloga sa kojeg je aktiviran ograničeni režim, tako da drugi korisnici računara ne mogu da izmene podešavanje.

IPHONE I IPAD

Aplikacija za iOS
1. Prijavite se na nalog.
2. U gornjem desnom uglu dodirnite meni .
3. Dodirnite Podešavanja.
4. Dodirnite Filter ograničenog režima.
5. Uključivanje i isključivanje ograničenog režima:
o Bez filtriranja: Ograničeni režim je isključen
o Strogo: Ograničeni režim je uključen

Sajt za mobilne uređaje
1. Prijavite se na nalog.
2. U gornjem desnom uglu dodirnite meni .
3. Dodirnite Podešavanja.
4. Dodirnite Ograničeni režim da biste ga uključili ili isključili.

Kojeg bi uzrasta moje dete trebalo da bude da bi koristilo YouTube?
Da biste otvorili YouTube nalog, morate da potvrdite da imate bar 13 godina. Ako video bude prijavljen i otkrijemo da je otpremalac netačno naveo uzrast tokom otvaranja naloga, ugasićemo taj nalog.

Saveti za roditelje
Pozivamo sve članove da pregledaju smernice zajednice, pošto se u njima navodi koji sadržaji i kakvo ponašanje su prihvatljivi na YouTube-u.
 Neka vaši tinejdžeri naprave svoje plejliste omiljenih video snimaka, a vi napravite svoje. Zatim ih pogledajte zajedno. Videćete šta tinejdžeri gledaju, a oni će možda saznati ponešto novo o vama.
 Povedite tinejdžere na put kroz svoje TV detinjstvo tako što ćete sastaviti plejlistu klipova iz omiljenih emisija.
 Pretvorite gledanje YouTube-a u igru. Pogađajte koje vrste video snimaka su popularne na određenom mestu, a zatim pomoću napredne pretrage gledajte video snimke samo za tu lokaciju. To je odličan način da sa decom razgovarate o stereotipima, ukusima, sličnostima i razlikama pojedinih kultura.

Uznemiravanje i maltretiranje preko interneta
U uznemiravanje spadaju:
 Uvredljivi video snimci, komentari i poruke
 Otkrivanje nečijih ličnih podataka, uključujući osetljive podatke koji mogu da otkriju identitet, npr. JMBG, broj pasoša ili broj bankovnog računa.
 Zlonamerno snimanje neke osobe bez njene saglasnosti

 Namerno postavljanje sadržaja da bi se neko ponizio
 Postavljanje negativnih komentara/video snimaka o drugoj osobi i komentara/video snimaka čija je svrha da nekoga povrede
 Nepotrebna seksualizacija, u koju spadaju svi oblici seksualnog uznemiravanja i seksualnog maltretiranja
 Podsticanje na uznemiravanje drugih korisnika i autora

Saveti:
 Ozbiljno razmislite o tome kako možete da budete shvaćeni na internetu i
nemojte da postavljate nešto što može da ugrozi vaš imidž ili bezbednost.
 Nemojte da ćutite: Recite prijateljima da prekinu maltretiranje na mreži i izrazite mišljenje protiv maltretiranja preko interneta kada ga vidite na sajtu.
 Recite nekoj odrasloj osobi ukoliko imate problem na internetu.
 Ako vam neki korisnik dosađuje, izbrišite njegove komentare i blokirajte ga da više ne bi mogao da piše komentare. Možete i da isključite komentare na dati video ili da ih podesite tako da se objavljuju tek uz vaše odobrenje.
 Poštujte tuđa mišljenja na mreži, ali znajte kada ona pređu granicu.
 Prijavite problematične korisnike i sadržaj pomoću YouTube-ove alatke za
prijavljivanje.

Ponekad kritike i uvrede mogu da se pretvore u ozbiljno uznemiravanje i maltretiranje preko interneta. Ako su vam upućene konkretne pretnje i ako se ne osećate bezbedno, recite to odrasloj osobi kojoj verujete ili prijavite pretnje lokalnoj policijskoj službi.

Resursi za prosvetne radnike
Ako ste prosvetni radnik, razmislite o korišćenju obrazovnog sadržaja na YouTube-
u. Ovde se nalaze neki resursi koji će omogućiti vama i vašim učenicima da budete bezbedni dok koristite internet.

Zanimljive lekcije i obrazovni resursi su vam dostupni na sledećim adresama:

youtube.com/teachers, youtube.com/education i youtube.com/schools.

Korišćenje video snimaka u učionici
YouTube nije vlasnik sadržaja koji je postavljen na taj sajt, pa samim tim nije u poziciji da vam dâ prava na njegovo korišćenje. Tu dozvolu može da vam dâ samo vlasnik sadržaja. Da biste stupili u kontakt sa vlasnikom datog videa, kliknite na njegov kanal. Odatle ćete moći da mu pošaljete privatnu poruku sa molbom za pravo na korišćenje datog videa.

Prijavljivanje
 Neprikladan sadržaj: Ako vidite video snimak za koji mislite da je neprikladan, prijavite video. To je najbrži način da nam skrenete pažnju na potencijalno neprikladan sadržaj. Stručnjaci za YouTube smernice pregledaju prijavljene video snimke non-stop, tokom cele nedelje.

 Privatnost: Ako naiđete na video snimak za koji mislite da narušava privatnost nekog učenika, nastavnika ili osobe zaposlene u školi, uputite njih ili njihove roditelje na smernice za privatnost i proces podnošenja žalbe za povredu privatnosti. Kada su u pitanju žalbe na privatnost, uklanjamo samo sadržaj u kom je aktere moguće identifikovati nedvosmisleno. Posetite odeljak o privatnosti našeg centra za bezbednost da biste saznali više.

 Uznemiravanje: Samo roditelj ili staratelj može da podnese žalbu u ime deteta. Naš članak o uznemiravanju i maltretiranju preko interneta sadrži resurse koje možete da pogledate ako učenik ili nastavnik imaju nedoumice u vezi sa uznemiravanjem na YouTube-u.

Viber

Odmah pored ikonice, ili ispod, naći ćete taster za instaliranje pod nazivom „install“ ili „instaliraj“.

Nakon toga prihvatite uslove korišćenja, ako se slažete naravno, i potvrdite preuzimanje na „prihvatam“.

Nakon prihvatanja u notifikacionom baru naći ćete informaciju da se aplikacija preuzima i instalira. Kada se sve to završi Viber ćete naći na početnom ekranu ili među ostalim aplikacijama koje imate na telefonu (u meniju).

Kada startujete aplikaciju ona će od vas zatražiti broj telefona koji koristite na mobilnom telefonu. Unošenjem tačnog broja prelazite na sledeći korak gde treba da potvrdite postavku kodom koji vam je poslat SMS-om na broj koji ste prethodno uneli. Često se dešava da sistem telefona sam registruje kod u primljenoj poruci, tako da nećete morati ručno da unosite.

Nakon potvrde imate korak u kom unosite svoje ime i sliku. Ako posedujete nalog na ruštvenoj mreži Facebook, ime i sliku možete povući sa te mreže dodirom na plavi F taster na kom je ispisano „koristi moje Facebook informacije“. Time ste priveli postavku Viber-a kraju.

Na vrhu ekrana Viber-a se mogu naći tri ikone koje ćete najviše koristiti:

1. za dopisivanje,
2. za pretragu Viber kontakta
3. za istoriju Viber poziva.

Dodirom na kontakt prikazuje se slika kontakta, opcija za poziv i dopisivanje

1. Podesite obaveštenja

Odemo u Podešavanja, pa u Obaveštenja.

Obaveštenja

 

Uključite pametna obaveštenja za svaku konverzaciju

Pametna obaveštenja možete uključiti za svaku konverzaciju. Tada su sva obaveštenje objedinjena. Neće se desiti  da iskaču jedno po jedno. Korisno kada su u pitanju osobe sa kojima često komunicirate.

2. Onemogućite automatsko uključivanje Wi-fi mreže

Viber može da automatski drži vaš telefon priključenim na Wi-fi iako ste vi to isključili.
Ne samo da to omogućava da vas neko kontaktira kada to ne želite, već troši i bateriju.

Idite na Podešavanja, pa na Opšte – Wi-fi pravila mirovanja i tu štiklirajte opciju da se koriste podešavaja uređaja.

 

3. Blokirajte neželjeni kontakt

Ako vas neko uznemirava možete ga lako blokirati, tako što idete na Podešavanje – Privatnost.

Potom potražite opciju Lista blokiranih.

Tu tapnite na Dodaj broj da ubacite kontakte koje želite blokirati. Iz istog menija možete lako osobu da odblokirate.

4. Sakrijte status na mreži

Status na mreži možete lako sakriti tako što odete takođe na Privatnost i otčekirate opciju.

Pomenutu opciju možete da menjate samo jednom na svaka 24 časa.

5. Brisanje pojedinačnih poruka

Već smo pisali o tome kako možete ukloniti pojedinačne poruke. Potreban je dug tap na poruku, nakon čega će se pojaviti opcija za brisanje.

6. Lista svih razmenjenih slika

Za svaku posebnu konverzaciju možete da vidite spisak svih razmenjenih multimedijalnih fajlova. Kliknite na ikonicu zupčanika u gornjem meniju, dok se nalazite u prozoru konverzacije, pa potom na dugme Mediji.

7. Crtajte po slici

Svaku razmenjenu sliku možete da menjate ubacivanjem teksta, filtera i slično. Otvorite je, kliknite na Meni, pa na opciju Crtaj po slici.

SNAPCHAT

Za sve one kojima je privatnost jako bitan element kada je dopisivanje u pitanju, Snapchat je idealno rešenje. Naime ova aplikacija trajno briše sve poslate poruke nakon čitanja. Primalac ima do 10 sekundi da pogleda poruku, čim istekne vreme poruka se zauvek briše.

Kako instalirati Snapchat?

Prvo morate da preuzmete aplikaciju sa marketa ili direktno sa navedenih linkova:

Snapchat – iOS
Snapchat – Android

Nakon preuzimanja i instaliranja startujte aplikaciju.

1. Kada prvi put koristite Snapchat moraćete da kreirate nov nalog. Idite na taster “sign up”.

2. U prazna polja unesite svoj email, lozinku za ulazak u Snapchat i datum vašeg rođenja.

3. Unesite vaše korisničko ime pomoću koga će vas pronalaziti vaši prijatelji. Kada unesete korisničko ime stisnite taster "continue".

4. Ako se neko iz vašeg imenika registrovao za Snapchat vi ćete, sihronizacijom svog broja, znati ko je na Snapchat-u. Unesite svoj broj telefona i dodirnite na taster “verify”.

5. Aplikacija će vas pitati na koji način želite da dobijete kod za aktivaciju. Preporučujem da to bude SMS porukom. Znači, dodirnite “send via SMS”.

6. Kod koji vam je stigao porukom unesite u prazno polje.

7. Unošenjem zadnjeg broja pristiglog koda Snapchat vas automatski vodi na sledeću tranicu gde trebate da dodate prijatelje. Nakon štikliranja svih prijatelja koji su na Snapchat-u idite na taster “continue” koji je na dnu ekrana.

8. Kada startujete, podešenu Snapchat aplikaciju, na početnoj stranici će biti startovana kamera za što brže slanje slika i dopisivanje. Pored velikog, okruglog tastera za okidanje nalaze se dodatne opcije poput skraćenice za blic, za promenu kamere, skraćenica za nedavne prepiske i skraćenica za listu prijatelja.

9. Listi prijatelja možete pristupiti i prevlačenjem prsta na levo.

10. Nedavnim prepiskama takođe možete pristupiti prevlačenjem prsta na desno.

11. Kada napravite fotku, na vrhu ekrana imate taster za otkazivanje slanja slika, kao i taster za dodavanje teksta.

12. Na dnu ekrana imate taster pomoću kog određujete vreme prikaza slike. Ako odaberete recimo 10 sekundi, primalac te fotke ima mogućnost samo 10 sekundi da je pregleda, nakon čega se fotka trajno briše.

13. Sledeći taster je za čuvanje slike koju ste napravili i taster za postavljanje napravljene slike za profilnu sliku.

14. Poslednja ikonica u nizu je taster za slanje napravljene slike. Dodirom na nju pojaviće se lista kontakta gde treba odabrati kome se slika šalje.

Imam problem na…TikTok-u

Kako da podesim nalog kao privatni?
TikTok nalog možete podesiti da bude privatan tako da tinejdžer može da određuje ko sme, a ko ne sme da vidi njegove videe, šalje im poruke ili komentariše na njegovom profilu.

Imajte na umu da su čak i sa privatnim nalogom fotografija profila vašeg deteta, korisničko ime i biografija i dalje vidljivi svim korisnicima na platformi. S toga neka biografija nikako ne otkriva adresu, školu ili lokaciju deteta na bilo koji način. Dakle, ako je profil privatan možete da odredite ko može da komentariše, duetuje i direktno šalje poruke vašem detetu.

Treba napomenuti da su svi nalozi dete do 16 godina automatski podešeni kao privati. Ovo se menja nakon što dete napuni 16 godina, te će se tada nalog automatski prebaciti na javan.

Šta je bitno da znamo o privatnosti i dodatnim opcijama TikToka?
Striming (Uživo emitovanje sadržaja): Minimalna starosna granica za održavanje strima uživo je 16 godina.


Foto: Freepik

Pored toga, korisnici koji žele da koriste funkciju strimovanja uživo moraće da imaju evidenciju stvaranja kvalitetnog sadržaja koji sledi smernice zajednice TikTok. Korisnici koji žele uživo emitovanje moraće da imaju određeni broj pratilaca pre nego što mogu da koriste ovu funkciju. Ipak, postoji opcija da se i ovo zaobiđe te redovno proveravajte nalog vašeg deteta.

Imajte na umu: Čak i sa privatnim nalogom, podaci o profilu – uključujući fotografiju profila, korisničko ime i biografiju – biće vidljivi svim korisnicima. Savetujte svom tinejdžeru da u njegovom / njenom profilu ne otkriva lične podatke poput starosti, adrese ili broja telefona. Takođe, u opciji For you , kada nam se prikazuju predlozi videa koji bi nam se dopali uvek može da se pokaže nešto što ne bismo želeli da naše dete vidi.

Kako promeniti podešavanja privatnosti na TikTok video snimku?
Privatnost svakog videa naknadno menjate tako što odaberete opcije snimka.

Pa Privatnost. Kao što se da videti, video može postati privatan, ali možemo i da zabranimo i interakciju sa njim (na primer, komentarisanje, dueti, stich i tako dalje).

WhatsApp podešavanja
⦁ Statusi poruka

Nakon što pošaljete poruku možete dobiti obaveštenje o tome u vidu znakova za štikliranje.

 

Ako stoji samo jedan znak za štikliranje, to znači da je poruka poslata. Kada su tu dva znaka sive boje, to znači da je poruka otpremljena. Znakovi će poplaveti kada primalac pročita poruku.

Ako želite da za pojedinačnu poslatu poruku dobijete detaljne informacije o tome kada je otremljena ili pročitana, tapnite prstom na nju, pa onda kliknite na znak i.

Pojaviće se novi prozor sa informacijama.

2.  Isključite statuse pročitanih poruka

Sva podešavanja privatnosti se vrše iz menija: Podešavanja – Nalog – Privatnost.

Tu podešavate vidljivost izveštaja o pročitanim porukama, kao i svoj status.

Napominjemo da u slučaju da isključite opciju izveštavanja o tome kada ste pročitali tuđu poruku, ni vi takođe nećete moći da vidite ko je pročitao vašu poruku.

3. Promena broja telefona

Ukoliko želite da postojeći nalog vežete za drugi broj telefona, potrebno je samo da kliknete na Podešavanja – Nalog i da tu kliknete na promeni broj.

Potrebno je da imate pristup i starom i novom broju telefona, kako bi započeli proceduru prebacivanja.

4. Pokrenite grupno ćaskanje

Potrebno je da budete u jezičku za ćaskanja. Kliknite na meni i potom odaberite opciju grupno ćaskanje.

Sada možete da razmenjujete poruke sa više ljudi istovremeno. U grupnom prozoru možete da dodajete nove članove, menjate temu i naslov grupe, kao i da date nekom administrativna prava. Maksimalan broj učesnika je 100, što je više nego dovoljno.

5. Kako biti nevidljiv?

U slučaju da vam je stigla određena poruka, a vi ne želite da se vidi da ste je pročitali, potrebno je da se diskonektujete sa interneta ili da uključite režim letenja. Tako ćete nesmetano da pročitate poruku i dobiti na vremenu da odgovorite. Nakon što se ponovo povežete na internet, drugi sagovornik će dobiti obaveštenje da je poruka pročitana.

6. Ko sve može da vidi da imate WhatsApp nalog?

Sve osobe koje imaju vaš broj telefona mogu da vide da li ste imate Whatsapp ili ne, nezavisno od toga da li vi imate njihov broj telefona.

7. Kako da znate da li vas neko ima u WhatsApp kontaktima?

To ne možete da znate sve dok vas neka osoba ne kontaktira.

8. Pristup WhatsAppu sa računara

Whatsapp ima i veb verziju za ćaskanje preko internet pregledača na računaru. Potrebno je da odete na njihovu adresu:
https://web.whatsapp.com/ sa svog kompjutera, i da istovremeno da sa svog telefona kliknete na meni, pa na WhatsApp web.

Skenirajte kod koji se prikazuje na veb stranici.

Nakon uspešnog skeniranja pojaviće se novi prozor na računaru za ćaskanje sa računara.

9. Da li se možete izlogovati sa WhatsAppa?

Aplikacija tako napravljena da je nemoguće izlogovati se. Međutim, kada niste povezani na internet, nećete biti onlajn.

10. Dodajte prečicu do svog omiljenog kontakta na ekranu telefona

U slučaju da sa nekim ćaskate često, napraviti direktnu prečicu do tog kontakta na početnoj

 

 

Potrebno je da kliknete na kontakt, pa na Meni – Više i odaberete stavku Dodaj prečicu.

11. Pošaljite cirkularnu poruku

Aplikacija daje mogućnost da većem broju ljudi pošaljemo istu poruku. Na primer, da ih obavestimo da smo promenili broj telefona.

To radite tako što ih menija za konverzacije odaberete Novo emitovanje.

Šta Vam je potrebno da napravite profil na twitteru?

Twitter ne traži nikakva podešavanja ili instalacije, pa se može lako koristiti putem računara (desktop i laptop) i mobilnih telefona.  Da biste otvorili nalog, potrebna vam je samo:

Mejl adresa;

Dobra volja i pet minuta vremena;

Nakon registracije imaćete svoj twitter profil sa adresom “twitter.com/imekorisnika”.

Koja je razlika između javnih (Public) i zaštićenih (Protected) tvitova?

Kada se prijavljujete na Twitter, možete da odaberete opciju da li će vaši tvitovi biti javni (ova opcija je podešena kao uobičajena) ili zaštićeni.

Nalozi sa zaštićenim tvitovima zahtevaju odobravanje svake osobe koja poželi da vidi tvitove zaštićenog naloga.

Javni tvitovi (Public Tweets) su vidljivi svakom, bez obzira na to da li ta osoba ima Twitter nalog ili ne.

Zaštićeni tvitovi (Protected Tweets) su vidljivi samo pratiocima koje vi odobrite.

Zašto bi trebalo da zaštitite svoje tvitove?

Ukoliko želite da zaštitite tvitove, potrebno je da uradite sledeće:

U gornjem desnom uglu kliknite na znak za podešavanje profila Settings

U koloni sa leve strane odaberite opciju Account

Pri dnu stranice odaberi Tweet Privacy – Protect my Tweets

Kada zaštitite vaše tvitove:

Ljudi će morati da dobiju vaše odobrenje da bi te pratili (Followers); prilikom svakog zahteva odlučujete da li ćete dati dozvolu ili ne.

Vaši tvitovi će biti vidljivi samo ljudima kojima ste dali odobrenje da vas prate.

Drugi korisnici, koji nisu dobili vaše odobrenje neće moći da retvituju vaše tvitove.

Zaštićeni tvitovi se neće pojaviti u Twitter ili Google pretrazi.