Karavan „Digitalna ekspedicija“ doputovao u Vranje
Karavan "Digitalna ekspedicija", pokrenut na inicijativu Kabineta predsednice Vlade Srbije, Ane Brnabić, danas je posetio svoju trinaestu stanicu – Vranje, gde su građani imali priliku da se upoznaju sa elektronskim javnim uslugama koje su dostupne na sajtu eUprave, principima elektronske trgovine i osnovama bezbednog korišćenja društvenih mreža, kao i ostalim pogodnostima digitalnog prostora.

Događaju je prisustvovao Zoran Antić, državni sekretar u Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja koji je tom prilikom izjavio: „Vranje je 13. grad koji je posetio ovaj karavan i drago mi je što će i moji sugrađani imati priliku da se bliže upoznaju sa svim prednostima koje sa sobom nosi digitalni svet. Jedan od prioriteta Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja jesu naši najstariji građani, njihov kvalitet života i bolji standard, a digitalna pismenost je važan segment tog procesa. Vodeći se time, Ministarstvo je podržalo inicijativu Kabineta predsednice Vlade Republike Srbije Ane Brnabić o pokretanju karavana „Digitalna pismenost“. Cilj kampanje je upoznavanje građana sa ključnim digitalnim veštinama, kao i smanjenje generacijskog jaza u kontekstu digitalne pismenosti, koja je postala još značajnija tokom pandemije Kovid 19 i drago mi je što su u svakom gradu naši najstariji građani bili brojni i dolazili sa najrazličitijim pitanjima“.

Kancelarija za informacione tehnologije i eUpravu, kao jedan od partnera karavana „Digitalna ekspedicija“ ulaže u razvijanje infrastrukture sa ciljem da se postigne kontinuirano pružanje elektronskih usluga građanima. U prilog tome govore i podaci da je samo ove godine, preko portala eUprava, podneto preko 76.000 prijava za upis dece u vrtić, izdato preko milion registracionih nalepnica za registraciju vozila, razmenjeno preko 42.000.000 dokumenata po službenoj dužnosti za koje građani nisu morali da nose papire.

eGrađaninu je na portalu eUprava na raspolaganju preko 50 elektonskih usluga dok je taj broj za privredu preko 100 usluga kao što su: mogućnost elektronskog plaćanja republičkih taksi, preuzimanja dokumenata u elektronskom obliku putem eSandučeta i mnoge druge. Takođe, sa jednim korisničkim nalogom, eGrađanin može da pristupi portalu lokalne poreske administracije, portalu eZdravlje, esDnevnik i programu Moja prva plata.

Na Karavanu prisustvovao je i dr Dejan Tričković, predsednik Skupštine grada Vranje: “Zahvaljujući digitalnim tehnologijama đaci i studenti imali su kontinuitet u nastavi tokom pandemije koronavirusa. Mnoge radne organizacije i firme nastavile su poslovanje i rad upravo zahvaljujući digitalnoj komunikaciji i korišćenju interneta. Trgovina, promet usluga i roba se, takođe, odvijaju zahvaljujući digitalnim tehnologijama i da bi sve što radimo na taj način bilo apsolutno bezbedno potrebno je i da budemo digitalno pismeni - zato je značaj ovog karavana višestruk“.

Prisustvujući karavanu u Vranju, Danijela Stefanović (50 godina) na pitanje da li je eGrađanka i da li koristi usluge eUprave, odgovorila je da ne koristi, ali da njena ćerka ima nalog preko eUprave i da je na taj način delimično upućena u usluge koje može da ostvari ovim putem. Kako je izjavila, do sada nije elektronski zakazivala termine kako bi obnovila neki lični dokument, ne koristi usluge elektronskog bankarstva, radije odlazi lično u poštu ili banku. Aktivna je na jednoj društvenoj mreži i smatra je da lični podaci nisu sasvim i adekvatno zaštićeni. Mišljenja je da građani treba više da znaju o digitalnim veštinama, elektronskoj trgovini i kako da se zaštite u virtuelnom prostoru.

Osim pomenutih partnera, ovaj projekat se sprovodi uz podršku Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija, Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, i u partnerstvu sa programom „Nova pismenost” - koji zajedno realizuju Američka agencija za međunarodni razvoj USAID i Propulsion.

Tokom narednih mesec dana karavan će posetiti još tri grada Srbije i tom prilikom građani će se upoznati sa ključnim digitalnim veštinama 21. veka: kako da u elektronskoj komunikaciji sa državnom upravom ostvare neko svoje pravo ili ispune obavezu, kao i kako da sebi i svojoj deci pruže bezbedno digitalno iskustvo.




Vesti iz oblasti
Najčitanije vesti:
Viber tehnička podešavanja
Upoznajte Tik Tok , novu društvenu mrežu
Instagram tehnička podešavanja