Evropska nedelja medijske pismenosti je nova inicijativa Evropske komisije koja ističe društveni značaj medijske pismenosti. Širom Evrope promoviše se inicijativa koja se odnosi na nekoliko događaja na temu medijske pismenosti i biće realizovana od 18. do 22. marta 2019. godine.
Visok nivo medijske pismenosti ključni je faktor koji omogućava građanima da donose odluke o informisanosti u digitalnom dobu. Medijska pismenost je najbitnija kako bi građani mogli da donose političke odluke u digitalnom dobu i preduslov moderne demokratije.
Cilj Evropske nedelje pismenosti je da podigne svest o važnosti medijske pismenosti širom Evrope i podstakne druge inicijative koje se bave istom temom, naročito one na nacionalnom i regionalnom nivou.
Konferencija na visokom nivou Evropske nedelje medijske pismenosti održana je 19. marta 2019. godine u Briselu. Marija Gabriel, komesar za digitalnu ekonomiju i društvo, okupila je stručnjake iz javnog i privatnog sektora iz cele Evropske unije, kako bi razgovarali o ulozi javnih vlasti i drugih zainteresovanih strana i kako bi promovisali medijsku pismenost.
Povodom obeležavanja Evropske nedelje medijske pismenosti, u Srbiji se organizuju radionice za učenike i debate sa zanimljivim sagovornicima u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. Koliko razumemo medije, kako prepoznati lažne vesti i zašto je bitno svaku informaciju proveriti iz još nekog izvora, teme su nedelje medijske pismenosti.
Srbija je jedina zemlja koja nije članica Evropske unije, a učestvuje u Evropskoj nedelji medijske pismenosti.
Izvor: ec.europa.eu