Evropska nedelja medijske pismenosti

Evropska nedelja medijske pismenosti je nova inicijativa Evropske komisije koja ističe društveni značaj medijske pismenosti. Širom Evrope promoviše se inicijativa koja se odnosi na nekoliko događaja na temu medijske pismenosti i biće realizovana od 18. do 22. marta 2019. godine. 


Visok nivo medijske pismenosti ključni je faktor koji omogućava građanima da donose odluke o informisanosti u digitalnom dobu. Medijska pismenost je najbitnija kako bi građani mogli da donose političke odluke u digitalnom dobu i preduslov moderne demokratije.


Cilj Evropske nedelje pismenosti je da podigne svest o važnosti medijske pismenosti širom Evrope i podstakne druge inicijative koje se bave istom temom, naročito one na nacionalnom i regionalnom nivou.


Konferencija na visokom nivou Evropske nedelje medijske pismenosti održana je 19. marta 2019. godine u Briselu. Marija Gabriel, komesar za digitalnu ekonomiju i društvo, okupila je stručnjake iz javnog i privatnog sektora iz cele Evropske unije, kako bi razgovarali o ulozi javnih vlasti i drugih zainteresovanih strana i kako bi promovisali medijsku pismenost.


Povodom obeležavanja Evropske nedelje medijske pismenosti, u Srbiji se organizuju radionice za učenike i debate sa zanimljivim sagovornicima u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. Koliko razumemo medije, kako prepoznati lažne vesti i zašto je bitno svaku informaciju proveriti iz još nekog izvora, teme su nedelje medijske pismenosti.


Srbija je jedina zemlja koja nije članica Evropske unije, a učestvuje u Evropskoj nedelji medijske pismenosti.


Izvor: ec.europa.eu





Vesti iz oblasti
Najčitanije vesti:
Upoznajte Tik Tok , novu društvenu mrežu
Najbolji YouTube kanali za decu
Lažni i hakovani profili