Dve godine Nacionalnog kontakt centra za bezbednost dece na internetu

„Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu, pri Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, za dve godine od osnivanja primio je ukupno oko 7300 poziva i onlajn prijava i upita“, saopštila je državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Tatjana Matić.


„Ovaj centar je prvi, i za sada jedini, institucionalni mehanizam u regionu koji se bavi prevencijom i reagovanjem na ugrožavanje dece u digitalnom okruženju, pružajući mogućnost građanima da se besplatno obrate na broj telefona 19833 ili putem onlajn platforme Pametno i bezbedno“, rekla je Matić, podsetivši da je taj servis za građane uspostavljen 27. februara 2017. na osnovu Uredbe o bezbednosti i zaštiti dece pri korišćenju informaciono-komunikacionih tehnologija.


Ona je navela da je Centar formirao preko 1400 predmeta, od kojih je 157 predmeta težih slučajeva onlajn ugrožavanja maloletnika, kao što su: sajberbuling, vrbovanje, pornografija, zloupotreba profila na društvenim mrežama, ucene i pretnje, opasne i lažne igre i zavisnost.


„Radi adekvatnog odgovora na onlajn opasnosti, Centar ima tesnu saradnju sa Tužilaštvom za visokotehnološki kriminal, MUP-om, Ministarstvom prosvete, Centrima za socijalni rad i domovima zdravlja“, napomenula je državna sekretarka.


Pored prijema prijava onlajn ugrožavanja dece i telefonskog i onlajn informisanja i savetovanja, Centar sprovodi edukaciju širom Srbije, u okviru koje je do sada održano 316 predavanja za oko 11.150 učenika i 3.800 roditelja.





Vesti iz oblasti
Najčitanije vesti:
Upoznajte Tik Tok , novu društvenu mrežu
Viber tehnička podešavanja
Lažni i hakovani profili