Listen to this article

Spam poruke su sve poruke koje primamo preko svojih elektronskih sistema za komunikaciju, a koje su neželjene i neprimerene, od servisa na koje se nismo prijavili. Sve je prvo počelo od elektronske pošte, ali nam spam poruke sada mogu stizati i preko drugih servisa. Mogu da sadrže reklame, viruse, prevarantske poruke i druge neželjene pojave. Mnogi sajtovi zahtevaju da im ostavimo elektronsku adresu, kako bi mogli da ih koristimo. Ostavljanjem adrese elektronske pošte svuda po internetu rizikujemo da ona završi u rukama spamera ili hakera.

Evo nekoliko saveta kako blokirati nepotrebne i neželjene poruke u Gmail-u, Yahoo-u i Outlook-u, kao i odgovore na neke od najčešće postavljanih pitanja vezanih uz tu temu.

Kako blokirati e-poštu u Gmail-u

Ukoliko se odlučite da blokirate nečiju e-mail adresu u Gmail-u, to možete uraditi putem web pretraživača ili aplikacije za pametne telefone.

Uputstvo kada gmail-u pristupate preko pretraživača:

    1. Otvorite prijemno sanduče na linku mail.google.com ili putem aplikacije.
    2. Pronađite e-mail osobe, institucije ili kompanije koju želite da blokirate.
    3. Otvorite primljenu poruku.
    4. Kliknite na sličicu za dodatne opcije More (tri vertikalne tačkice).
    5. Iz padajućeg menija odaberite Block – blokiraj pošiljaoca.

          Kako blokirati e-poštu u Outlook – u

          Outlook dolazi u tri izdanja: aplikacija za web, za pametni telefon i za desktop računar.

          Kako blokirati e-poštu koristeći web aplikaciju:

            1. Otvorite link outlook.live.com i ulogujte se.
            2. Pronađite e-mail osobe, institucije ili kompanije koju želite da blokirate.
            3. Otvorite primljenu poruku.
            4. Kliknite na sličicu s tri vertikalne tačkice u gornjem desnom uglu otvorene e-poruke.
            5. zaberite iz menija Block.

          U aplikaciji za smartfon (Android ili iOS) ne možete direktno blokirati pošiljaoca, ali možete trajno poruke preusmeriti u mapu za neželjene poruke (spam). Evo kako ćete to učiniti:

            1. Otvorite aplikaciju Outlook.
            2. Pronađite e-mail osobe, institucije ili kompanije koju želite da blokirate.
            3. Otvorite primljenu poruku.
            4. Kliknite na sličicu s tri vodoravne tačkice u gornjem desnom uglu prozora aplikacije (ne u email-u).
            5. Kliknite na Move to spam.

          Što se aplikacije za desktop računare tiče, evo uputstva korak po korak:

            1. Otvorite aplikaciju Outlook na svom računaru.
            2. Pronađite e-mail osobe, institucije ili kompanije koju želite da blokirate.
            3. Postavite kursor miša na poruku pa kliknite desni klik miša.
            4. Otvorite Junk pa Block Sender.

          Kako blokirati e-poštu na Yahoo-u

          Ukoliko koristite web pretraživač za čitanje e-pošte na Yahoo-u, evo što vam je činiti:

            1. Otvorite mail.yahoo.com.
            2. Pronađite e-mail osobe, institucije ili kompanije koju želite da blokirate.
            3. Otvorite primljenu poruku.
            4. Kliknite na tri vertikalne tačkice na sredini pri vrhu prozora e-poruke.
            5. U padajućem meniju izaberite Block Sender.

          U Yahoo-ovoj aplikaciji za pametne telefone ne možete blokirati pošiljaoca, ali možete preusmeriti poruke u spam. Evo kako:

            1. Otvorite aplikaciju Yahoo Mail.
            2. Pronađite e-mail osobe, institucije ili kompanije koju želite da blokirate.
            3. Otvorite primljenu poruku.
            4. Kliknite na tri vodoravne tačkice na desnoj strani.
            5. U padajućem meniju izaberite Spam.

          Ukoliko blokirate nečiju e-mail adresu, pošiljalac neće znati da je blokiran i neće mu se vraćati poslate poruke. Poruke sa te e-mail adrese se neće pojavljivati u vašem prijemnom sandučiću, a ukoliko poželite da pošaljete e-mail poruku na blokiranu adresu – poruka će stići.

          Izvor: tportal.hr