Европска недеља медијске писмености

Европска недеља медијске писмености је нова иницијатива Европске комисије која истиче друштвени значај медијске писмености. Широм Европе промовише се иницијатива која се односи на неколико догађаја на тему медијске писмености и биће реализована од 18. до 22. марта 2019. године. 

Висок ниво медијске писмености кључни је фактор који омогућава грађанима да доносе одлуке о информисаности у дигиталном добу. Медијска писменост је најбитнија како би грађани могли да доносе политичке одлуке у дигиталном добу и предуслов модерне демократије.

Циљ Европске недеље писмености је да подигне свест о важности медијске писмености широм Европе и подстакне друге иницијативе које се баве истом темом, нарочито оне на националном и регионалном нивоу.

Конференција на високом нивоу Европске недеље медијске писмености одржана је 19. марта 2019. године у Бриселу. Марија Габриел, комесар за дигиталну економију и друштво, окупила је стручњаке из јавног и приватног сектора из целе Европске уније, како би разговарали о улози јавних власти и других заинтересованих страна и како би промовисали медијску писменост.

Поводом обележавања Европске недеље медијске писмености, у Србији се организују радионице за ученике и дебате са занимљивим саговорницима у Београду, Новом Саду и Нишу. Колико разумемо медије, како препознати лажне вести и зашто је битно сваку информацију проверити из још неког извора, теме су недеље медијске писмености.

Србија je једина земља која није чланица Европске уније, а учествује у Европској недељи медијске писмености.

Извор: ec.europa.eu