Две године Националног контакт центра за безбедност деце на интернету

„Национални контакт центар за безбедност деце на интернету, при Министарству трговине, туризма и телекомуникација, за две године од оснивања примио је укупно око 7300 позива и онлајн пријава и упита“, саопштила је државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација, Татјана Матић.

„Овај центар је први, и за сада једини, институционални механизам у региону који се бави превенцијом и реаговањем на угрожавање деце у дигиталном окружењу, пружајући могућност грађанима да се бесплатно обрате на број телефона 19833 или путем онлајн платформе Паметно и безбедно“, рекла је Матић, подсетивши да је тај сервис за грађане успостављен 27. фебруара 2017. на основу Уредбе о безбедности и заштити деце при коришћењу информационо-комуникационих технологија.

Она је навела да је Центар формирао преко 1400 предмета, од којих је 157 предмета тежих случајева онлајн угрожавања малолетника, као што су: сајбербулинг, врбовање, порнографија, злоупотреба профила на друштвеним мрежама, уцене и претње, опасне и лажне игре и зависност.

„Ради адекватног одговора на онлајн опасности, Центар има тесну сарадњу са Тужилаштвом за високотехнолошки криминал, МУП-ом, Министарством просвете, Центрима за социјални рад и домовима здравља“, напоменула је државна секретарка.

Поред пријема пријава онлајн угрожавања деце и телефонског и онлајн информисања и саветовања, Центар спроводи едукацију широм Србије, у оквиру које је до сада одржано 316 предавања за око 11.150 ученика и 3.800 родитеља.