• Лажни Инстаграм пратиоци могу угрозити вашу онлајн безбедност

    Објављено 03.10.2018. у Дигитална безбедност, Друштвене мреже

    Лажни профили на Инстаграму, које често праве ботови, могу повећати број пратилаца на вашем профилу, али носе и скривене ризике. Од како је настао 2010. године, Инстаграм је имао пробем са лажним пратиоцима и пороблеми су се нагло повећали.

    Упркос чишћењу Инсстаграма, приликом којег је пронађено и обрисано милион оваквих профила, друштвене мреже су још увек преплављене лажним профилима који могу угрозити вашу online безедност.

    На срећу, већину лажних профила је лако уочити, јер немају профилну слику, нема објављених фотографија и имају само неколико пратиоца. Међутим, неке је теже пронаћи, нарочито како су временом ботови постали напреднији у покушају да преваре друштвену мрежу.

    Недавно је откривена индустрија лажних пратилаца, купаца и компанија. Oве профиле је теже уочити зато што у покушају да изгледају што легитимније користе личне информације људи без њиховог знања. Ови напредни лажни профили који су попуњени фотографијама, често украденим, и лажним информацијама отежавају Инстаграму и корисницима да уоче и препознају лажне профиле.

    Проблем додатно отежава и чињеница да корисници друштвених мрежа трагају за лажним профилима само како би повећали број пратилаца, што значи да је за њих тржиште напредовало. Такође их је лако и купити, коришћењем ових ботова, компаније могу понудити заинтересованим клијентима хиљаде пратилаца, коментара као и свиђања.

    За редовне кориснике Инстаграма, Твитера или Фејсбука ризично је да буду праћени од стране ботова. Већина ботова јесте безопасна, али не и сви. Ботови 'нападају' људе, повежу се са њима на мрежи како би могли да им пошаљу приватну поруку са спамом. Неким ботовима је намера да украду вашу лозинку или да вас заразе вирусом.

    Ако је ваш Инстаграм профил јаван, што значи да свако може да види ваше слике, повећан је ризик да од злонамерних ботова примите поруку или да вам фотографије буду украдене. Међутим, постоје кораци које можете предузети како бисте сачували безбедност на мрежи иако ће то утицати и смањити број ваших пратилаца. Када вас сумњиви профил прати, можете пријавити Инстаграму тако што ћете отићи на профил и пријавити га.

    Нажалост, ова метода не може бити дуготрајна, али ће вас сигурно заштитити од лоших профила све док Инстаграм не прочисти апликацију.


  • ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ: Ове апликације прикупљају ваше личне податке

    Објављено 26.09.2018. у Дигитална безбедност

    Компанија Apple је недавно из своје понуде и продавнице апликација уклонила три апликације, за које је откривено да прикупљају податке корисника и складиште их на својим серверима.

    Без знања и дозволе корисника апликације су прикупљале податке о нашој историји претраге на интернету и прослеђивале их.

    Спорнa апликацијa, као што је Adware Doctor, која је дизајнирана и има улогу да уклања малициозне фајлове, такође је прикупљала податке корисника на свом серверу и из тог разлога укоњена је из продавнице Apple - а.

    Проблем на који је компанија наишла и након откривања ове чињенице и уклањања апликације јесте да је та апликација већ била доста пута преузета и најпопуларнија у својој категорији. Поред Adware Doctor, откривено је да постоји исти проблем и са још неким апликацијама, као што су Trend Micro, Dr Unarchiver и Dr Cleaner.

    Наведене апликације прикупљале су податке о историји претраге и о другим апликацијама и начину њиховог коришћења које су биле преузете на уређају корисника.

    Начин на који су апликације долазиле до ових података био је врло једноставан.  Корисници су давали дозволу да апликација приступи Home директоријуму, како би чистила keš меморију. Када добију ову дозволу, апликације су могле да приступе подацима корисника, скенирају такве податке у zip file и прослеђују их на своје сервере.

    Још увек није утврђено да ли постоји још апликација које узрокују сличан проблем, али се надамо да неће бити нових које ће за кратко време успети да надмаше правила компанија у чијим се продавницама налазе.


  • Проширење сарадње и нове инвестиције на Дигиталном путу свиле

    Објављено 20.09.2018. у E-Трговина, ИКТ и привреда

    На састанку са замеником генералног директора Националне комисије за развој и реформе Народне републике Кине (НДРЦ), Рен Зивуом, државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матићда изјавила је да су подршка и поштовање те комисије битно допринели постизању циљева и пројеката који су дефинисани Меморандумом о Информатичком путу свиле.

    „Сарадња између НДРЦ и Министарства трговине, туризма и телекомуникација резултира конкретним пројектима, те поред политике за коју се заједнички залажемо имамо и резултате „на терену“,  у виду довођења кинеских компанија у Србију и спајања градова наших земаља“, рекла је Матић, поводом јучерашњег потписивања Писма о намерама о сарадњи у оквиру Информатичког пута свиле између градова Ниша и Хангџоа, на првој Међународној конференцији о дигиталној економији у оквиру Дигиталног пута свиле.

    „Посебно је значајно што већ развијамо пројекте са компанијом „Алибаба“ ради остваривања приоритетних активности на плану развоја туризма и електронског плаћања“, навела је Матић, истакавши да је за ресорно министарство такође веома важно потписивање Међународног индустријског партнерства, које су на поменутој конференцији у граду Хангџоу. потписали и представници водећих кинеских компанија, али и Канаде и других земаља.

    Рен Зиву поручио је да је НДРЦ заинтересована за проширење успостављене сарадње, где би пројекти дигиталне економије имали приоритет, али и сарадња у областима е-трговине, био-технологије, био-фармације... Он је напоменуо да очекује и бржу реализацију пројеката у будућности, с обзиром на то да је Комисија основала Центар за координацију комуникације са земљама у оквиру иницијативе „Један појас један пут“, који ће допринети ефикасности сарадње, као и на чињеницу да је обезбеђено 100 милијарди јуана за инвестиције на „Дигиталном путу свиле“, којем се Република Србија прикључила.

    Званична посета Кини представља наставак сарадње у оквиру Иницијативе за међународну сарадњу у области дигиталне економије, платформе „Један појас, један пут“, а уједно и имплементације Меморандума о разумевању о унапређењу развоја Информатичког пута свиле за информациону повезаност, који је потписан између Министарства трговине, туризма и телекомуникација и НДРЦ.

  • Инстаграм покреће нови родитељски портал

    Објављено 19.09.2018. у Дигитална безбедност, Друштвене мреже

    Инстаграм је покренуо нови портал за родитеље на сајту Well Being (https://wellbeing.instagram.com/parents), који је осмишљен да буде водич родитељима кроз апликацију и као помоћ у разговору са њиховом децом. Сајт води родитеље кроз подешавања приватности и контролу садржаја, као на пример како направити јавни или приватни налог или како блокирати одређени налог.

    Компанија такође предлаже неколико тинејџерских налога који родитељи могу предложити деци као позитивне узоре и нека упутства како би се покренуо разговор о коришћењу Инстаграма.

    Сајт Well Being није сасвим уређен, али се Instagram труди да помогне родитељима како да се крећу кроз online свет. Пре свега због тога што Instagram има дубок, како позитиван тако и негативан, утицај на друштвени живот тинејџера. Деца могу комуницирати са својим пратиоцима и пријатељима и објављивати занимљиве приче из њихових живота, али исто тако могу стећи лоше мишљене о себи, а то може довести и до online насиља. У таквим ситуацијама права помоћ долази најпре од родитеља и њихових савета.


  • Настављају се разговори о могућој сарадњи између Србије и „Алибабе“

    Објављено 18.09.2018. у E-Трговина, ИКТ и привреда

    Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјанa Матић, разговарала је у Хангџоу са представницима компаније Алибаба о даљој сарадњи у области онлајн туризма и електронске трговине и плаћања.

    На састанку у седишту те компаније са потпредседницом „Алибабе“ Хелен Ху и компанијским тимом за Европу договорено је да се до краја године финализирају сви планови чији је крајњи циљ пласирање платформе за електронско плаћање Алипеј (Alipay) на српско тржиште, а да се на  тржишту Кине промовише туристичка понуда Србије.

    Како се очекује Алибабина платформа Fligy допринела би у значајној мери промоцији Србије као дестинације али и олакшала бројним туристима из Кине долазак у Србију.

    Та платформа кинеског гиганта у области дигиталне економије посебно је важна због чињенице да је број кинеских туриста у односу на 2016. годину порастао за 180.8%  док је само у првој половини ове године тај пораст био, у односу исти период прошле године, 97.4%.


  • Стратешко партнерство са Кином у области дигиталне економије

    Објављено 18.09.2018. у E-Трговина, ИКТ и привреда

    Учешће српске делегације на првој Међународној конференцији о дигиталној економији у оквиру Дигиталног пута свиле,  и привредна сарадња која је овом приликом продубљена, од пресудног значаја су за размену на пољу дигиталне економије између Републике Србије и Народне републике Кине, саопштила је државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић,  на отварању те конференције у кинеском граду Хангџоу.

    „У тренутку историјске посете председника Републике Србије Александра Вучића Народној Републици Кини и састанка са председником Си Ђи Пингом, стратешко партнерство између наше две земље је додатно ојачано и успостављањем конкретних механизама сарадње у дигиталној области која је глобално најјачи покретач укупног просперитета, и у којој Кина представља светског гиганта“, истакла је Матић.

    „За Србију придруживање дигиталној заједници коју Кина предводи значи огромну шансу за искоришћавање потенцијала нових технологија ради добробити својих грађана и убрзаног економског раста“, поручила је државни секретар, наводећи да Република Србија према константом расту тржишта информационих технологија и електронских комуникација, као и отворености грађана и привреде у односу на дигитално окружење, има капацитете за заузимање значајног места на Дигиталном путу свиле.

    Она је подсетила да је НР Кина највећи спољнотрговински партнер Србије у Азији, да је Србија једна од првих земаља које кинески туристи посећују када долазе у овај део Европе, као и да је најзначајнија област сарадње у реализацији инфраструктурних пројеката.

    На првој Међународној конференцији о дигиталној економији у оквиру Дигиталног пута свиле која се одржава у организацији Националне комисије за развој и реформе Кине (National Development and Reform Commission of China - NDRC) и кинеске канцеларије за послове у дигиталном простору (Cyberspace Administration of China - CAC) свечано је покренуто Међународно индустријско партнерство, чији су потписници чланови српске делегације, као и представници водећих кинеских компанија у области дигиталне економије: Alibaba group, Jusfoun Big Data Group, Baidu, Enterprise Security Group, JD.com, Inspur Group, Meituan Dianping, Shangai United Imaging Healthcare, Strategy Committee NetEase Koala, China Electronic Technology Group Corporation.

    Овом приликом потписано је и писмо о намерама о сарадњи у оквиру Информатичког пута свиле између градова Ниша и Хангџоа.

    На конференцији учествују представници бројних земаља, међународних организација, као и представници компанија које су глобално познати лидери у овој области, а теме конференције односе се на глобалну дигиталну сарадњу у областима електронске трговине, е-здравља, вештачке интелигенције, паметних градова, биг дата, информационе безбедности, паметне логистике, паметне пољопривреде и дигиталних финансија. На конференцији је саопштено да је Национална комисија за развој и реформе НР Кине обезбедила 100 милијарди јуана за инвестиције у оквиру Дигиталног пута свиле у наредних пет година, како за кинеске тако и за пројекте других земаља

    Делегација предвођена државним секретаром Татјаном Матић, која борави у званичној посети Кини до 20. септембра, посетила је данас и компанију „Алибаба“, са којима су договорени даљи кораци сарадње у области е-трговине, електронског плаћања и е-туризма, а предвиђени су и састанци са Националном комисијом за развој и реформе НР Кине, у оквиру имплементације Меморандума о разумевању о унапређењу развоја Информатичког пута свиле за информациону повезаност.

    Посета Кини представља наставак сарадње Републике Србије и Народне Републике Кине у оквиру Иницијативе за међународну сарадњу у области дигиталне економије у оквиру платформе „Један појас, један пут“.

    Стратешко партнерство са Кином у области дигиталне економије

    Државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјанa Матић, саопштила је на отварању прве Међународне конференције о дигиталној економији у оквиру Дигиталног пута свиле, у кинеском граду Хангџоу, да је учешће српске делегације на тој конференцији и привредна сарадња која је овом приликом продубљена, од пресудног значаја за размену на пољу дигиталне економије између Републике Србије и Народне републике Кине.

    „У тренутку историјске посете председника Републике Србије Александра Вучића Народној Републици Кини и састанка са председником Си Ђи Пингом, стратешко партнерство између наше две земље је додатно ојачано и успостављањем конкретних механизама сарадње у дигиталној области која је глобално најјачи покретач укупног просперитета, и у којој Кина представља светског гиганта“, истакла је Матић.

    „За Србију придруживање дигиталној заједници коју Кина предводи значи огромну шансу за искоришћавање потенцијала нових технологија ради добробити својих грађана и убрзаног економског раста“, поручила је државни секретар, наводећи да Република Србија према константом расту тржишта информационих технологија и електронских комуникација, као и отворености грађана и привреде у односу на дигитално окружење, има капацитете за заузимање значајног места на Дигиталном путу свиле.

    Она је подсетила да је НР Кина највећи спољнотрговински партнер Србије у Азији, да је Србија једна од првих земаља које кинески туристи посећују када долазе у овај део Европе, као и да је најзначајнија област сарадње у реализацији инфраструктурних пројеката.

    На првој Међународној конференцији о дигиталној економији у оквиру Дигиталног пута свиле која се одржава у организацији Националне комисије за развој и реформе Кине (National Development and Reform Commission of China - NDRC) и кинеске канцеларије за послове у дигиталном простору (Cyberspace Administration of China - CAC) свечано је покренуто Међународно индустријско партнерство, чији су потписници чланови српске делегације, као и представници водећих кинеских компанија у области дигиталне економије: Alibaba group, Jusfoun Big Data Group, Baidu, Enterprise Security Group, JD.com, Inspur Group, Meituan Dianping, Shangai United Imaging Healthcare, Strategy Committee NetEase Koala, China Electronic Technology Group Corporation.

    Овом приликом потписано је и писмо о намерама о сарадњи у оквиру Информатичког пута свиле између градова Ниша и Хангџоа.

    На конференцији учествују представници бројних земаља, међународних организација, као и представници компанија које су глобално познати лидери у овој области, а теме конференције односе се на глобалну дигиталну сарадњу у областима електронске трговине, е-здравља, вештачке интелигенције, паметних градова, биг дата, информационе безбедности, паметне логистике, паметне пољопривреде и дигиталних финансија. На конференцији је саопштено да је Национална комисија за развој и реформе НР Кине обезбедила 100 милијарди јуана за инвестиције у оквиру Дигиталног пута свиле у наредних пет година, како за кинеске тако и за пројекте других земаља

    Делегација предвођена државним секретаром Татјаном Матић, која борави у званичној посети Кини до 20. септембра, посетила је данас и компанију „Алибаба“, са којима су договорени даљи кораци сарадње у области е-трговине, електронског плаћања и е-туризма, а предвиђени су и састанци са Националном комисијом за развој и реформе НР Кине, у оквиру имплементације Меморандума о разумевању о унапређењу развоја Информатичког пута свиле за информациону повезаност.

    Посета Кини представља наставак сарадње Републике Србије и Народне Републике Кине у оквиру Иницијативе за међународну сарадњу у области дигиталне економије у оквиру платформе „Један појас, један пут“.


  • Делегација Србије у посети Кини

    Објављено 14.09.2018. у Дигитална безбедност, E-Трговина, ИКТ и привреда

    Делегација Републике Србије, коју предводи државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, боравиће од 17.09. до 20.09.2018. године у званичној посети Народној Републици Кини. Током посете, представници Србије ће учествовати на првој Међународној конференцији о дигиталној економији у оквиру иницијативе Информатички пут свиле, на чијем отварању ће говорити државни секретар Татјана Матић, а планирана је и посета компанији “Алибабаˮ (Alibaba Group).

    Учешће на конференцији представља наставак сарадње Републике Србије и Народне Републике Кине у оквиру Иницијатива за међународну сарадњу у области дигиталне економије у оквиру платформе „Један појас, један пут“.

    У оквиру конференције предвиђено је потписивање Међународног индустријског партнерства између српске делегације и највећих кинеских компанија попут Алибабе, Тенсента (Вичет), Баиду, и других, као и  потписивање писма о намерама о сарадњи у оквиру Информатичког пута свиле између градова Ниша и Хангџоа.

    Теме конференције се односе на глобалну дигиталну сарадњу у области електронске трговине, е-здравља, вештачке интелигенције, паметних градова, биг дата, информациону безбедност, паметне логистике, паметне пољопривреде и дигиталне финансије. На конференцији ће учествовати представници бројних земаља, међународне организације, као и представници компанија Алибаба, Баиду (кинески пандан Гуглу), Тенсент (Вичет), Џојбај, Хуавеј, ИБМ, Сиеменс и други глобално познатим лидери у овој области.

    Током посете НР Кини, делегација Србије састаће се и са представницима Националне комисије за развој и реформе Кине, са којима је 2016. потписан Меморандума о разумевању о унапређењу развоја Информатичног пута свиле за информациону повезаност, како би се дефинисале будуће активности у вези са овим важним договором.


  • Моје дете жели да постане влогер, да ли је то безбедно?

    Објављено 12.09.2018. у Дигитална безбедност, Друштвене мреже

    Ваше дете жели да се придружи тинејџерима који се баве њиховим животима и омиљеним забавама, ако је тако, битно је да дете зна какви су ризици, које су предности и шта је то са чим се може сусрести у том свету.

    О чему треба да размислимо пре него што детету дамо зелено светло?

    Шта је то што може оставити дугорочне последице на дете?

    Постоји велики број кључних мотива за младог влогера; неки млади ће бити подстакнути финансијском наградом за ангажовање у активностима као што су играње, продукција музике, дружење са пријатељима или размена мишљења о производима или социјалним и политичким питањима.

    Ако дете постане успешно и почне да остварује значајне приходе, требаће му ваш савет у вези са доношењем одлука. Родитељи знају да деца тешко прихватају пад, али и да слава може да их заслепи, што може утицати на образовање, углед и изазвати трајне последице.

    Активности као што је влоговање помажу у изградњи самопоуздања

    За многе младе, Youtube нуди прилику да достигну ниво „озлоглашености“,  који, како они сматрају, обично поседују вршњаци популарнији и успешнији од њих. Нека деца се могу осецати социјално изолованим због посебних интересовања или личних карактеристика, они могу веровати да њихово присуство на Yotube каналу омогућава да буду видљиви, да стекну добру репутацију или осећај повезаности са вршњацима.

    Велики број корисника сајта указује на то да влогери често праве шокантне садржаје како би осигурали максималну популарност.

    Одрасли морају да пруже подршку детету у вези са политиком и законима који се тичу ауторских права, правилне употребе, клевете и узнемиравања.

    Нека деца ће имати осећај ослобађања и прихватања након објављивања видеа чији је садржај истинит. У току таквих видеа они говоре о њиховом менталном здрављу или питањима са којима се суочавају и очекују да ће добити позитивне реакције од других људи. Међутим, родитељи треба да разговарају са својом децом о утицајима који су вазни за њихов имиџ, како у садашњости тако и у будућности када би се њихови погледи и вредности могли променити.

    Зависност од свиђања, дељења и прегледа

    Популарност сајтова као што је YouTube и распрострањеност деце која гледају и праве садржај, јасно показује да је влоговање веома популарна активност. Као и у случају писања текстова и размене и интеракције на свим друштвеним сајтовима, постоје докази који указују на то да неки млади људи и одрасли постану зависници од свиђања, прегледа, дељења и коментара који примају као повратну информацију и осећају се несрећно или чак депресивно када признање изостане.

    Долази до ослобађања хемијског допамина, ужитка неуротрансмитера у мозгу, што заузврат мотивише појединца да понови акцију или искуство како би опет доживео налет допамина.

    Тинејџери у будућности могу бити инспирисани да праве нов садржај, можда по цену неспавања, школских обавеза или њихових личних веза. Неки влогери су натерани да праве садржај који је све контраверзнији – можда укључујује мишљења или слике које су увредљиве или шокантне, а све то у нади да ће они први привући будуће гледаоце. Дете онда може бити потресено критикама које тада добија, online и стварно.

    Говорите им о томе шта деле

    Млади људи праве садржај за које знају да ће изазвати негативну реакцију других. Ово се може сматрати у неким случајевима дигиталним самоповређивањем, током којег појединац намерно провоцира друге како би обезбедио одговор од особа за које сматра да заслужују непримерен садржај.

    Важан аспект у дијалогу између детета и родитеља треба да буде и мотивација и очекивања младих људи да постоји могућност да се утврде прави проблеми који се могу решити само у оквиру породице.


  • Теленор планира инвестиције и побољшање услуга

    Објављено 10.09.2018. у ИКТ и привреда, Инфраструктура

    Инвестиције у телекомуникационом сектору потребне су за даљи раст тржишта у нашој земљи, сагласили су се државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, и представници ППФ групе, Марек Слачик и Мајк Мишел, на састанку у том Министарству.

    „Држава интензивно ради на обезбеђивању услова за подстицање улагања у телекомуникације, пре свега ради изградње мреже и омогућавања услова за развој нових сервиса и услуга“, истакла је Матић, подсетивши да је усвојена Стратегија развоја нових мрежа, која дефинише смернице за развој електронских комуникација, као и да се очекује ускоро усвајање новог Закона о електронским комуникацијама који ће допринети повећању ефикасности и конкурентности.

    Раст тржишта из године у годину није велики, али је стабилан, напоменула је, наводећи да за претходну годину приходи од електронских комуникација износе 191,2 милијарде динара, односно 4,3% одсто БДП-а.

    Извршни комерцијални директор сектора телекомуникација ППФ групе, која је власник „Теленорових” телекомуникационих компанија у региону централне и источне Европе, укључујући и Србију, Марек Слачик, истакао је да су економски параметри у Србији позитивни, да је Србија земља са значајним растом БДП-а и да дигитализација иде у правом смеру.

    „Србија је одлично место за будућа улагања у области телекомуникација, и имамо јасну визију како да допринесемо развоју тржишта и побољшамо услуге за кориснике, према моделима који су се показали веома успешни у Чешкој и Словачкој“, рекао је Слачик.

    Будући генерални директор Теленора у Србији, Мајк Мишел, такође је потврдио амбиције да та компанија заржи и ојача лидерску позицију у региону.

  • Нове технологије доносе значајан прилив новца

    Објављено 06.09.2018. у Дигитална безбедност, Инфраструктура

    Дигитализација  и за надлежно министарство, као и за Владу Србије означава и средство и циљ општег напретка, и сходно томе се убрзано унапређују законске и стратешке основе за равномеран и правилан развој информационог и телекомуникационог сектора, поручила је државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић.

    На отварању конференције Дигитал 2018, Матић је истакла да, како у целом свету, тако и у Србији, нове технологије доносе значајан прилив новца.

    „Подаци показују да данас, тачније у сваком минуту, цео свет буја од информација и комуникације. У 2018. у само шездесет секунди обави се скоро 3,7 милиона гугл претрага, готово милион логовања на Фејсбук, пошаље се 187 милиона мејлова…“, навела је Матић.

    Она је указала да у Србији област нових технологија бележи константан раст, подсетивши да је извоз у сектору информационих технологија само у првој половини ове године достигао милијарду евра, са 10 одсто удела у бруто друштвеном производу и очекиваном годишњом стопом раста од скоро 30 одсто.  

    „Приход тржишта електронских комуникација, за претходну годину износи укупно 191,2 милијарде динара, односно 4,3% одсто БДП-а“, навела је државни секретар.

    „Највећи изазов, и у Србији и у свету, јесте превазилажење дигиталног јаза“, нагласила је, „будући да се неравномеран дигитални прогрес већ сада јасно оцртава, нарочито између урбаних и руралних подручја, и прети да у перспективи постане горући проблем“.

    „У том смислу, неопходно је подстицати инвестиције на плану развоја мреже, али и улагати у унапређење дигиталне писмености и дигиталних вештина код свих грађана Србије“, поручила је Татјана Матић.

    На свечаном отварању Регионалне конференције о трендовима у телекомуникацијама и медијима, у хотелу Метропол, говорили су и Владан Вукосављевић, министар културе и информисања и Денис Киф, амбасадор Велике Британије.