Programi za digitalnu pismenost i bezbednost najmlađih

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, najavila je da će Ministarstvo sprovesti četvrti po redu IT karavan, školsku kampanju za pametnu i bezbednu upotrebu novih tehnologija, od 16. aprila do 22. maja.

Ona je navela da je ove godine uključeno 25 škola, odnosno oko 2000 đaka, iz Niša, Novog Pazara, Čačka, Zrenjanina i Beograda, a koncept programa predstavlja takmičenje za osnovce iz poznavanje digitalnih tehnologija i digitalne bezbednosti.

Na konferenciji za novinare u Pres centru UNS-a, ona je ukazala na značaj podsticanja dece i mladih da koriste digitalne tehnologije za učenje i kreativno izražavanje, ali i neophodnost prevencije i edukacije za jačanje njihove onlajn zaštite.

„Istraživanja pokazuju da gotovo svi mladi imaju naloge na društvenim mrežama, a da čak polovina njih ima više od 500 onlajn „prijatelja“. To pokazuje koliko je njima važno da budu prisutni i popularni na mreži, i mi želimo da im pokažemo da je to moguće i sa afirmativnim, pozitivnim i bezbednim ponašanjem na internetu“, objasnila je državna sekretarka slogan ovogodišnjeg IT karavana „Faca interneta“.

Ona je podsetila i da Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija realizuje kapitalni projekat „Povezane škole“ u okviru kojeg će biti obezbeđena lokalna računarska mreža za svih 1700 školskih objekata u Srbiji, koja će omogućiti modernizaciju procesa nastave, i da je završetak prve faze za 500 škola predviđen do septembra ove godine.

Ovom prilikom predstavljena je i medijska kampanja za bezbednost dece na internetu „Tvoj internet broj  - 19833“ koja promoviše zaštitu dece onlajn i Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu, a pratiće i IT karavan 04.

O potrebi za podizanjem digitalne pismenosti i digitalne bezbednosti govorili su i Brankica Sebastijanović, glumica i voditeljka školske kampanje IT karavan 2018. i 2019. godine, Nevena Mladenović Blagojević, urednica Školskog programa RTS-a, Milan Inić Jaserštajn, internet influenser i Irina Arsenijević, muzička umetnica i influenserka, oboje učesnici medijske kampanje za bezbednost dece na internetu, kao i đaci, akteri promotivnih spotova Una Cvejić i Mateja Đorđević.

Marta Avramović, studentkinja softverskog inženjerstva na Elektrotehničkom fakultetu Univerziteta u Beogradu, koja će biti specijalna gošća na Međunarodnom danu devojaka u IKT-u, najavila je tu manifestaciju koja će biti održana 25. aprila u organizaciji Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.