Mreže nove generacije za Jedinstveno digitalno tržište

Usvajanjem Strategije razvoja mreža nove generacije do 2023. godine, Vlada Srbije pokazala je spremnost za potpunu digitalnu transformaciju privrede i poslovanja u Republici Srbiji, saopštila je državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić.

„Strategija razvoja mreža nove generacije definiše mere obezbeđivanja infrastrukture za razvoj Jedinstvenog digitalnog tržišta u Republici Srbiji, u skladu sa strateškim okvirom Evropske unije u ovoj oblasti. Priklјučivanje naše ekonomije Jedinstvenom digitalnom tržištu omogućiće ubrzani razvoj na svim privrednim polјima“, rekla je Matić.

Ona je dodala i da Strategija sadrži analizu oblasti informaciono komunikacionih tehnologija, na osnovu koje je prepoznato da ulaganje u oblast širokopojasnog pristupa direktno utiče na povećanje broja radnih mesta, razvoj malih i srednjih preduzeća, konkurentnost svih sektora privrede i unapređenje kvaliteta života građana.

„Strategija promoviše upotrebu računarstva u oblaku i Interneta stvari, kao i razvoj mobilnih sistema pete generacije (5G)“, navela je Matić, ističući da je unapređenje informaciono-komunikacione infrastrukture u Republici Srbiji, važno i jer se primenom novog Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju, koji je usvojen krajem prošle godine, očekuje povećanje potrebe za primenom klauda (računarstva u oblaku), koji je dobio zakonski okvir.

„Definisane su mere kojima će organi državne uprave omogućiti primenu novih tehnologija, porast ukupne vrednosti indeksa konkurentnosti, obezbediti dostupnost infrastrukturi elektronskih komunikacija i proširiti skup usluga koje se mogu naći u ponudi kako rezidencijalnim tako i poslovnim korisnicima“, zaklјučila je državni sekretar.

Vlada Srbije usvojila je Strategiju razvoja mreža nove generacije do 2023. godine, na sednici 19. aprila, na predlog Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.