IT karavan 02 u Nišu

Kampanja IT karavan 02 gostovala je u Nišu gde je za učenike osnovnih škola „Stefan Nemanja“ i „Učitelј Tasa“, u bioskopu „Kupina“ izvedena interaktivna prezentacija o pametnom i bezbednom korišćenju novih tehnologija.

Nakon prezentacije državni sekretar u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić uručila je predstavnicima škola edukativne setove robota, a za učenike je održana radionica programiranja robotike u tehnološkom centru „Deli prostor za kreativno delovanje“. 

"Podizanje digitalnih kompetencija kod mladih prioritet je u programima Ministarstva nadležnog za telekomunikacije", rekla je Matić obraćajući se učenicima i pri tome podvukla prednost razvijanja digitalnih kompetencija u njihovom izboru budućih zanimanja, podsećajući da je grad Niš sa svojim Elektronskim fakultetom značajan tehnološki centar Srbije.

„Koristite internet za učenje i za lični razvoj. Potrebno je da budete svesni i opasnosti koje nose nove tehnologije, ali i prednosti, jer vam one mogu pomoći da prevaziđete razdalјine koje postoje između vas i vaših vršnjaka u celom svetu“, poručila je Matić.

IT karavan je edukativna kampanja za razvoj informacionog društva, koju Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija sprovodi od 12. aprila do 25. maja u gradovima: Novi Pazar, Pirot, Niš, Zaječar, Kralјevo, Užice, Čačak, Valјevo, Kragujevac, Subotica, Novi Sad, Pančevo i Sombor.

Ove godine partneri na projektu su Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Ministarstvo unutrašnjih poslova, organizacija „Save the Children“ za severozapadni Balkan i kompanija „Majkrosoft“.

„Drago nam je što drugu godinu za redom podržavamo IT karavan, manifestaciju koja podstiče pravilnu upotrebu savremenih tehnologija i interneta u obrazovanju i svakodnevnom životu dece. U Majkrosoftu verujemo da su digitalna pismenost i informacione tehnologije neophodne za razvoj i budućnost dece i ovog društva, i da treba da budu dostupne svima“, izjavio je ovom prilikom Nikola Orlić, direktor Sektora za korisnike iz javnog i komercijalnog segmenta, Majkrosoft Srbija i Crna Gora.

Kampanja koja je sprovedena i 2016. godine, u 15 gradova u Srbiji za oko 5000 osnovaca, realizuje se na dve lokacije, na otvorenom prostoru u centru grada, gde se predstavlјaju programi razvoja informacionog društva namenjeni celokupnom građanstvu, i u osnovnim školama, kulturnim centrima i drugim institucijama, sa interaktivnim prezentacijama za učenike.