E-trgovina globalno

Prema procenama statista.com stabilan rast udela e-trgovine u globalnoj maloprodaji dovešće to toga da će sa 10,1% koliki je bio u 2017. godini, skočiti na 11,6% u 2018.

Prema tom portalu, u 2017. godine prihodi od elektronske maloprodaje širom sveta iznosili su je 2.3 triliona američkih dolara, a projektovani su do do 2021. porastu na 4.88 triliona američkih dolara.

Onlajn kupovina je jedna od najpopularnijih online aktivnosti širom sveta, ali se upotreba razlikuje po regionu. U 2016, procenjeno je da je 19 procenata ukupne prodaje na malo u Kini bilo preko interneta, dok je u Japanu udeo bio 6,7 procenata. Desktop računari su i dalje najpopularniji uređaji koji se kupuju putem mreže, a pristižu ih mobilni uređaji, naročito pametni telefoni.

Prema izveštaju IPC (International post Corporation) „State of e-commerce: global outlook 2016-21“ istraživanje u 2016. godini, obavljeno u 26 zemalja, pokazalo je da su Amazon, eBay i Alibaba učestvovali sa 65% u svim prekograničnim kupovinama onlajn.