• Најбољи YouTube канали за децу

    Објављено 19.03.2019. у Друштвене мреже, Савети, Вести

    Како бисте у мору видео клипова на YouTube платформи изабрали канале који су образовног карактера и садржаја који су намењени млађем узрасту, предлажемо вам да испробате апликацију YouTube Kids и да посетите и погледате видео клипове на неком од препоручених 31 YouTube канала за децу.

    YouTube је пре извесног времена постао јако популаран као канал који пружа врхунску забаву. Филмови, смешни клипови, најзанимљивији детаљи са спортских догађаја, моменти о којима се прича… Међутим, значај YouTube-а је данас много већи и шири од пуке забаве, јер у великој мери доприноси образовању људи широм света. Све је више младих који користе овај канал како би погледали видео клипове које могу да им пруже одговоре на бројна питања. Прави пример је Кан Академија, или чак Minecraft.

    Ипак, све до сада, клипови које сте могли да пронађете на YouTube-у нису били сасвим примерени за децу. Како то? Па, након што погледате одређени видео клип, на екрану се појављују препоруке за друге садржаје, који су се раније кретали од високо образовних до крајне експлицитних. Многи родитељи су зато инсистирали на томе да YouTube могу безбедно да користе њихова деца.

    Недавно, Google инжењери су осмислили нову апликацију YouTube Kids, како би омогућили млађим генерацијама да конзумирају садржаје који су прилагођени њиховом узрасту. Апликација YouTube Kids се може инсталирати на смарт телефону или таблету, али није доступна за као апликација за рачунаре. Интерфејс је без реклама, јасног прегледа и садржи јако важну опцију за родитеље – тајмер који татама и мамама омогућава да контролишу колико друго апликација може да се користи пре неко што је потребно да се унесе лозинка за наставак гледања.

    Ова апликација се једноставно користи. Када сте преузели апликацију и инсталирали је, приказаће вам се екран са осам поља, са сликама из популарних емисија, серија и цртаћа за децу. Иконице изнад сваког поља означавају о каквим врстама видео клипова се ради у тој категорији. Нпр. иконица телевизора се односи на забавни програм, док сијалица означава едукативни садржај. Постоје и музички програми и опције како бисте вршили претрагу и нашли неке садржаје који могу да буду интересантни, како вама тако и вашим малишанима. Ваше дете може ручно да кликне или укуца неки појам. Напомена: можете да пратите и контролишете шта ваша деца гледају на YouTube Kids само уколико користите апликацију на вашем смарт телефону или таблету.

    Предлажемо вам листу од 31 YouTube канала које можете да погледате заједно са својим малишанима.

    • PBS kids – нуди листу са свим врстама дечијих програма, као што су цртани филмови, едукативна видео игра, серијал интерактивних игрица и још много тога.
    • Word World PBS – намењено за малишане који су почели да уче да читају.
    • TEDed – едукативне TED лекције представљају деци нове теме на узбудљив начин и подстичу њихову радозналост.
    • Speekaboos – канал уз који деца уче да читају и пишу.
    • Cool School - магичан свет дечијих песмица, бајки, креативних активности за децу, едукативних видео материјала.
    • HooplaKidz – другари Annie, Ben и Mango певају и играју уз омиљене дечије мелодије и веселе песмице.
    • Kan Akademija – серија потпуно бесплатних едукативних видео клипова уз које можете да научите готово све, од математике до историје.
    • Organic learning – песмице и едукативни видео клипови на енглеском и шпанском.
    • It’s OKAY to be SMART – канал у потпуности намењен науци, и чудесима универзума у коме живимо, уз који деца могу да науче да је наука повезана са сваким делом нашег живота.
    • Girls can be geeks too! – канал где девојчице тинејџерке разговарају, праве или снимају видео клипове о различитим стварима.
    • Incredible Science
    • Hobby Kids TV
    • Art for Kids Hub
    • Lego 
    • Comics Kids Yoga
    • Simple Kids Crafts
    • Kid President
    • Cute girl hairstyle
    • Seven Awesome Kids
    • Houston Zoo YouTube channel
    • Animal World
    • Big Red Hat Kids
    • Sesame Street
    • Yo Gabba Gabba!
    • Disney Shorts
    • Muppets Studio
    • Story Time
    • Bedtime lullaby
    • Karaoke rhymes
    • Kids TV
    • OhMyGenious 

    Извор: novakdjokovicfoundation.org

  • Поштовање права потрошача значајно за развој трговине и е-трговине

    Објављено 15.03.2019. у E-Трговина, Вести

    Државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, саопштила је да је поштовање права потрошача од кључног значаја за развој области трговине која у Републици Србији има дугу традицију и велики потенцијал.

    На манифестацији поводом Светског дана права потрошача, која је одржана у Трговачкој школи у Београду, Матић је поручила ученицима те школе и њиховим гостима из  гимназије „Душан Васиљев“ из Кикинде, као и свим младим грађанима, да је важно да они као будући трговци разумеју значај потрошачких права и у дигиталној сфери, будући да је електронска трговина у успону.

    „Данашње младе генерација биће носиоци надолазеће експанзије тржишта електронске трговине, за коју се предвиђа да ће до 2030. представљати чак 90% укупне трговине на глобалном нивоу“, навела је државна секретарка, истичући неопходност заштите корисничких права у онлајн купопродаји, али и заштиту личних података и подизања онлајн безбедности уопште.

    Матић је додала да Министарство унапређује регулативу на пољу заштите потрошача и припрема допуне и измене закона о заштити права потрошача, нове законе о трговини и електронској трговини, као и нови закон о електронским комуникацијама, док ће унапређењу ове области допринети и Национални регистар за потрошачке приговоре.

    Учесницима манифестације обратили су се и помоћница министра Сектора за заштиту потрошача у Министарству трговине, туризма и телекомуникација, Вишња Ракић,  Њ.Е. Дагмар Репчекова, амбасадорка Словачке Републике у Србији и директорка Трговачке школе Мира Лекић, а овом приликом приказани су видео спотови медијске кампање „Да куповина буде милина“. 

    У оквиру прославе Светског дана права потрошача, у организацији Министарства трговине, туризма и телекомуникација, у сарадњи са Трговачком школом из Београда, удружењем „Заштита потрошача“ и тимом Твининг пројекта „Даљи развој заштите потрошача у Србији“, приређено је такмичење за ученике у знању исказаном у области заштите права потрошача.

    Светски дан права потрошача обележава се 15. марта сваке године од 1983, одлуком Уједињених нација, са циљем да се промовишу основна потрошачка права као и да се афирмише знање као једна од најбитнијих вредности друштва.

  • Опрез: Глобална email превара Sextortion активна и у Србији

    Објављено 15.03.2019. у Опасности, Вести

    Последњих неколико месеци у порасту је врста email преваре позната као sextortion. На мети су корисници из целог света, а значајан број оваквих покушаја изнуде новца приметили смо и у Србији. Постоји неколико варијација sextortion преваре, заједничко им је да уцењују жртве наводним компромитујућим видео снимцима (који, да одмах буде јасно, не постоје) и за ћутање траже да им се уплати одређени износ новца у Bitcoinima. У различитим варијантама ове преваре, криминалци захтевају различите износе – $999, $1400, $1900, $2900 итд.

    Како би превара била уверљивија, нападачи су убацили један лукав детаљ. Наиме, прва реченица сваке поруке је отприлике иста – нападач саопшти жртви да зна њену лозинку и напише која је. И заиста, у питању је лозинка коју је корисник у неком тренутку у прошлости користио за пријављивање на свој налог (за Facebook, Google, Yahoo или неки други сајт на интернету). Нападачи рачунају да ће та информација изазвати панику и да ће жртва бити спремнија да плати. Уз то, користе неке од уобичајених техника социјалног инжењеринга: застрашивање жртве, кратак временски рок за реаговање како би се појачао притисак и сл.

    Одакле нападачима лозинка жртве?

    Сећамо се чувеног и највећег случаја цурења података компаније Yahoo чији је обим, када су напокон обелодањени сви подаци, износио невероватних 3 милијарде корисничких налога! Дакле, компромитовани су сви Yahoo налози отворени до 2013. године. На dark web-у се могу пронаћи  пакети од више стотина милиона (и милијарди) различитих прикупљених информација из различитих интернет напада, укључујући и корисничке налоге и лозинке корисника.

    Како гласи лажна email порука sextortion интернет преваре? 

    У првој реченици email поруке, нападач најчешће напише лозинку неког налога који жртва користи. Затим објашњава због чега је послао ову поруку. Наводи да је убацио малициозни софтвер на сајт за одрасле и да је жртву, док је она наводно гледала клипове на сајту за одрасле, шпијунирао и приступио њеном екрану и камери, и том приликом направио њен снимак и снимак садржаја који је гледала. Затим нападач тврди да је прикупио све контакте жртве са Facebooka, Messengera и емаил налога и да ће њеним пријатељима послати „наводни“ снимак.

    Нападач у наставку говори о томе да постоје 2 опције уколико жртва не жели да тај снимак буде послат пријатељима на друштвеним мрежама. Прва је да жртва занемари поруку, а у том случају ће наводно послати компромитујући материјал свим контактима. Друга опција је да жртва уплати “донацију” у износу од 999 долара (на одговарајући Bitcoin адресу), након чега преварант обећава да се више неће јавити и да ће обрисати видео материјал.

    Нападач на крају покушава да увери жртву да евентуално контактирање полиције нема ефекта, односно да је предузео кораке да сакрије трагове. Додаје да жртва има један дан да изврши уплату, а да ће у супротном послати видео материјал свим контактима, укључујући и ужу родбину, колеге итд. На овај начин, заправо, нападач појачава притисак на жртву. Поруку завршава тиме да, уколико жртва жели доказ да он поседује видео материјал, одговори на поруку са “Yеа!”, а да ће онда све то послати на адресе 8 контаката. Наравно, ово је још један облик манипулације односно застрашивања.

    Важно је да будете сумњичави према порукама од непознатих пошиљаоца и да никако не радите оно што од вас траже. Када добијете овакве и друге сумњиве поруке, можете проверити на интернету да ли се још неко са њима сусретао. А можете, једноставно, и да их обришете.

    Као заштиту од било које врсте sextortion напада, односно уцењивања постојећим или непостојећим компромитујућим материјалом, препоручујемо следеће:

    • - Никада никоме не шаљите своје компромитујуће, тј. провокативне и непримерене слике и видео клипове.
    • - Не отварајте прилоге email порука од непознатих пошиљаоца, а будите опрезни и код прилога од познатих пошиљаоца.
    • - Искључите и/или покријте wеб камеру када је не користите.

    Извор: it-klinika.rs

  • YouTube најавио забрану постављања коментара

    Објављено 12.03.2019. у Друштвене мреже, Вести

    Све је више деце и тинејџера који своје слободно време проводе уз друштвене мреже и Youtube. Осим тога што воле да гледају видео снимке, нека деца су одлучила и да креирају и објављују сопствене садржаје на YouTube платформи. Такви канали чији су главни актери деца, изложени су коментарима који су често увредљивог и непримереног карактера. 

    Како би боље заштитио децу и породицу, YouTube је најавио да ће ускоро забранити коментарисање свих видео садржаја на којима се појављују деца и малолетници.

    Неколико брендова престало је да се оглашава на YouTube-у након што су открили да педофили остављају предаторске коментаре на видео снимцима деце. YouTube је првобитно онемогућио коментаре на видео записе који су привлачили предаторске коментаре, али сада је одлучио како ће забранити коментарисање свих садржаја са малолетницима.

    Ова одлука требала би ступити на снагу у року од неколико месеци. Из YouTube-а су, по пријему жалби на педофилске коментаре, ургентно радили на уклањању тих коментара и бановању корисника који су их остављали, али то није спречило да се такви коментари и даље појављују на популарном интернет сервису.

    Представници YouTube-а појаснили су како ће забрана коментарисања у будућности подразумевати аутоматску забрану коментара на видео снимцима са децом и малолетницима. Сервис ће користити алгоритме за аутоматску детекцију снимака са децом.

    Подсећамо, милиони сати разних снимака свакодневно се уплоадују на YouTube, а највећи број је оних на којима се појављују деца и малолетници.

    Извор: itmagazin.info

  • Да куповина буде милина

    Објављено 11.03.2019. у E-Трговина, Вести

    Државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, саопштила је да ће Национални регистар за приговоре потрошача, као и нови прописи које Министарство припрема, знатно допринети унапређењу ове области, како у погледу подизања свести потрошача о њиховим правима, тако и у разумевању трговаца о бенефитима које постижу поштовањем потрошачких права.

    На конференцији поводом почетка кампање за заштиту потрошача „Да куповина буде милина“, у Прес центру УНС-а, државна секретарка је напоменула да у складу са обавезама Републике Србије у процесу европских интеграција, Министарство израдило предлог новог закона о заштити права потрошача, као и предлог стратегије за заштиту права потрошача.

    „Веома је важно и да унапредимо механизме заштите, да скратимо поступак остваривања потрошачких права и да оснажимо ван институционалне ресурсе, које представљају удружења као прва инстанца за пружање подршке потрошачима. Исто тако, потребно је подизање свести код трговаца о користима које имају када иду у сусрет потребама потрошача, као и успостављање механизма медијације у случају спорних ситуација код потрошачких приговора,“ рекла је Матић, наводећи да се највећи број тих приговора односи на робу, односно на обућу, одећу и технику.

    Она је истакла да је важан сегмент промоције потрошачких права област електронске трговине, за коју ће бити спроведена и посебна кампања са циљем јачања поверења грађана у овај вид трговине.

    Помоћница министра за заштиту потрошача Вишња Ракић, представила је медијску кампању „Да куповина буде милина“, која је припремљена у оквиру Твининг пројекта „Даљи развој заштите потрошача у Србији“, који се спроводи у партнерству са мађарско-словачким конзорцијумом од августа 2017. до августа 2019. године. Кампања коју чине видео и радијски спотови трајаће наредне две недеље, поводом Светског дана права потрошача који се обележава 15. марта.

  • Најбоље апликације за родитељски надзор

    Објављено 08.03.2019. у Едукација, Савети, Вести

    Апликације родитељског надзора можете користити када не постигнете договор са децом о начину коришћењу интернета на рачунарима или мобилним телефонима. Ове апликације се називају „Parental Control” и омогућавају родитељима да контролишу и надгледају како њихова деца користе телефоне.

    Интернет је узбудљиво али и опасно место, некада и када мислите да знате шта радите деси се да урадите нешто несмотрено, јер су вам на дохват руке различите инфомације и само један клик може вас одвести на погрешан пут. Док претражујете по интернету, лако можете постати жртва сајбер криминала, а деца још лакше упадају у такве замке.

    Са напредком технологије, нове генерације се у данашње време озбиљно ослањају на интернет за све изазове које им намеће живот. Интерент је погодан за младе који су жељни знања. Путем рачунара, паметних телефона, таблета имају могућност приступа информацијама које су сфера њихових интересовања, али та дечија радозналост мора бити усмерена на право и безбедно место. Родитељи могу да процене шта је добро за њихову децу и њима је поверен посао усмеравања и контроле шта њихова деца раде на интернету.

    Програмери који праве апликације за родитељски надзор, свесни су улоге родитеља у ограничавању, усмеравању, надгледању и контроли коришћења телефона деце.

    Како би помогли родитељима, навешћемо неколико добрих апликација родитељског надзора:

    SecureTeen Parental Control 

    Ово је бесплатна апликација која омогућава родитељима да контролишу шта раде њихова деца на интернету, које апликације користе, кога позивају, ко њих позива, с ким се дописују, где се налазе. Ова апликација вам дозвољава да блокирате активности које сматрате неприкладним. Уколико желите да преузмете ову апликацију можете је преузети са Google Play продавнице или са линка: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.infoweise.parentalcontrol.secureteen или приступањем на адресу “cp.secureteen.com/login”.

    Kids Place - Parental Control 

    Апликација Kids Place ради на принципу „профила“, ви одредите шта ваше дете може да користи и у склду са вашим одредбама направите профил. Када активирате профил дете ће користити телефон онако како сте ви подесили. Постоје дефинисани профили које ви можете прилагодити вашим жељама, на пример које странице дете може посећивати, ограничени позиви и поруке. Предност ове апликације је што нећете бринути да ли је ваше дете купило неку апликацију на Google Play продавници или је преузело садржај са интернета који може бити вирус или неки узнемирујући садржај. Ова апликација родитељског надзора се препоручује родитељима са мањом децом  и можете је бесплатно преузети са Google Play продавнице или директно са линка: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kiddoware.kidsplace

    Screen Time Parental Control

    Ова апликација помаже родитељима да одвикну или да на време навикну децу колико ће времена моћи да проведу на интернету. Родитељи у неколико корака могу одредити време коришћења неке апликације, на пример за једну могу подесити време на 30 минута, а за другу апликацију 60 минута. Уз помоћ ове апликације родитељи могу одредити да све апликације буду недоступне када је време за спавање, учење, тренинг… Када једном подесите време коришћења апликација које желите, нећете морати то да радите сваки дан изнова јер апликација свакодневно препознаје, на пример када је време за спавање и аутоматски ће блокирати друштвене мреже, игрице а оставити апликације које не ометају пажњу.

    Можете је бесплатно преузети са Google Play продавнице или директно са овог линка:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.screentime.rc

    Извор: pametnitelefoni.rs

  • Измерите колико тачно времена проводите на Инстаграму

    Објављено 06.03.2019. у Савети, Вести

    Инстаграм је увео нову функцију која вам омогућава да видите колико времена проводите на апликацији. Приступ овој функцији је једноставан. Потребно је да одете на свој профил па на опцију  Your Activity.

    Када одаберете ову функцију можете видети колико сте у току дана провели времена на Инстаграму, исто тако можете и да себи одредите ограничење. Укључите аларм који ће вас упозорити када прекорачите време које сте себи одредили.

    Ова функција је добар начин да контролишете колико ваша деца и ви проводите времена на Инстаграму.

    Извор: internetzanatlija.com

  • Стиже вам гомила непожељних еmail-ова? Ево како да их блокирате на Gmail, Yahoo и Outlook налогу

    Објављено 01.03.2019. у Едукација, Савети, Вести

    Спам поруке су све поруке које примамо преко својих електронских система за комуникацију, а које су нежељене и непримерене, од сервиса на које се нисмо пријавили. Све је прво почело од електронске поште, али нам спам поруке сада могу стизати и преко других сервиса. Могу да садрже рекламе, вирусе, преварантске поруке и друге нежељене појаве. Многи сајтови захтевају да им оставимо електронску адресу, како би могли да их користимо. Остављањем адресе електронске поште свуда по интернету ризикујемо да она заврши у рукама спамера или хакера.

    Ево неколико савета како блокирати непотребне и нежељене поруке u Gmail-у, Yahoo-у и Outlook-у, као и одговоре на неке од најчешће постављаних питања везаних уз ту тему.

    Како блокирати е-пошту у Gmail-у

    Уколико се одлучите да блокирате нечију e-mail адресу у Gmail-у, то можете урадити путем wеб претраживача или апликације за паметне телефоне.

    Упутство када gmail-у приступате преко претраживача:

    1. Отворите пријемно сандуче на линку mail.google.com или путем апликације.
    2. Пронађите е-mail особе, институције или компаније коју желите да блокирате.
    3. Отворите примљену поруку.
    4. Кликните на сличицу за додатне опције More (три вертикалне тачкице).
    5. Из падајућег менија одаберите Block – блокирај пошиљаоца.

    Како блокирати е-пошту у Outlook - у

    Outlook долази у три издања: апликација за wеб, за паметни телефон и за десктоп рачунар.

    Како блокирати е-пошту користећи wеб апликацију:

    1. Отворите линк outlook.live.com и улогујте се.
    2. Пронађите е-mail особе, институције или компаније коју желите да блокирате.
    3. Отворите примљену поруку.
    4. Кликните на сличицу с три вертикалне тачкице у горњем десном углу отворене е-поруке.
    5. Изаберите из менија Block.

    У апликацији за smartfon (Android или iOS) не можете директно блокирати пошиљаоца, али можете трајно поруке преусмерити у мапу за нежељене поруке (спам). Ево како ћете то учинити:

    1. Отворите апликацију Outlook.
    2. Пронађите е-mail особе, институције или компаније коју желите да блокирате.
    3. Отворите примљену поруку.
    4. Кликните на сличицу с три водоравне тачкице у горњем десном углу прозора апликације (не у еmail-у).
    5. Кликните на Move to spam.

    Што се апликације за десктоп рачунаре тиче, ево упутства корак по корак:

    1. Отворите апликацију Outlook на свом рачунару.
    2. Пронађите е-mail особе, институције или компаније коју желите да блокирате.
    3. Поставите курсор миша на поруку па кликните десни клик миша.
    4. Отворите Junk pa Block Sender.

    Како блокирати е-пошту на Yahoo-у

     

    Уколико користите wеб претраживач за читање е-поште на Yahoo-у, ево што вам је чинити:

    1. Отворите mail.yahoo.com.
    2. Пронађите e-mail особе, институције или компаније коју желите да блокирате.
    3. Отворите примљену поруку.
    4. Кликните на три вертикалне тачкице на средини при врху прозора е-поруке.
    5. У падајућем менију изаберите Block Sender.

    У Yahoo-овој апликацији за паметне телефоне не можете блокирати пошиљаоца, али можете преусмерити поруке у спам. Ево како:

    1. Отворите апликацију Yahoo Mail.
    2. Пронађите e-mail особе, институције или компаније коју желите да блокирате.
    3. Отворите примљену поруку.
    4. Кликните на три водоравне тачкице на десној страни.
    5. У падајућем менију изаберите Spam.

    Уколико блокирате нечију e-mail адресу, пошиљалац неће знати да је блокиран и неће му се враћати послате поруке. Поруке са те e-mail адресе се неће појављивати у вашем пријемном сандучићу, а уколико пожелите да пошаљете e-mail поруку на блокирану адресу – порука ће стићи.

    Извор: tportal.hr

  • За даљи раст ИТ сектора потребно јачање кадрова

    Објављено 28.02.2019. у Вести

    Државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић, саопштила је да високе годишње стопе раста ИТ извоза и чињеница да је извоз компјутерских услуга у 2018. години премашио очекиваних милијарду евра, указују на потенцијал ИТ сектора као једне од најздравијих грана српске привреде.

    Она је навела да је према подацима Народне банке Србије, извоз компјутерских услуга у 2018. години износио милијарду и 16 милиона евра, што чини повећање од 34% у односу на претходну годину, док позитиван салдо износи 610 милиона евра, 32 одсто више у односу на 2017.

    „Двоцифрене стопе раста извоза, као и прихода и запослености значајно су изнад просека, а према профитабилности ИТ сектор се сврстава у четири водеће делатности. Ови параметри потврђују да је ИТ шанса за бржи економски опоравак коју Србија не сме да пропусти“, нагласила је Матић.

    „За даљи раст неопходни су ИТ кадрови који већ сада недостају. Процењује се да је за достизање две милијарде евра извоза ИТ услуга, према садашњем моделу рада, потребно додатних 30.000 ИТ стручњака. Зато је образовање ИТ кадрова од стратешке важности“, поручила је државна секретарка.

    Матић је подсетила да су значајни помаци начињени увођењем информатике као обавезног предмета у основно образовање, као и повећањем броја информатичких одељења у средњем, истичући да је образовање ИТ кадрова једна од кључних мера у Стратегији развоја ИТ индустрије за период од 2017. до 2020.

  • Не дозволите да Facebook зна сваки ваш корак: Обавезно искључите ову опцију на свом налогу

    Објављено 27.02.2019. у Друштвене мреже, Вести

    Ако користите Facebook на телефону, време је да укинете једну од инвазивних опција по вашу приватност.

    Android корисници Facebook апликације од 21. фебруара у могућности су да искључе једну од опција локације коју би свакако требало да искључе. Facebook је додао опцију да корисници, дубоко у менију, искључе могућност позадинског праћења локације, путем локацијског сервиса. Апликација у сваком тренутку показује тачну локацију, како сте до те локације стигли, како сте даље наставили и колико сте задржали - зашто бисмо дозволили да Facebook све ово зна и користи да би нам "пласирао прецизније рекламе и побољшао апликацију", како стоји у опису опције.

    Осим што је ова могућност Facebooka инвазивна по приватност, чињеница да нон-стоп бележи кретање, значи да апликација троши више батерије.

    Да бисте искључили ову опцију Позадинског снимања локације идите до три линије у горњем десном углу у прозору апликације Facebook и спустите се до Подешавања и Приватност опције. Унутар ње одаберите Подешавања, па пронађите Локација одељак, који је при дну опција. Кад уђете у тај мени искључите Историја локација опцију, као и опцију Позадинско лоцирање. У оквиру овог менија имате прилику да погледате детаље које смо вам описали - времена и путање кретања са невероватном прецизношћу, укључујући да ли сте се кретали пешице или превозом. Такође, ове податке можете да избришете из својих података у менију Приватност.

    Након свега тога Facebook вас више неће пратити, а аутономија батерије би требало макар мало да се побољша. Напомињемо и то да опције Пронађи Wi-Fi и Пријатељи у близини неће радити након што онемогућите локацију у апликацији.

    И на крају, iOS корисници одавно имају ову опцију, која се подешава кроз iOS мени.

    Извор: mondo.rs